Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alternativní a augment. kom.,logoterapie (KOS / P6AAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOS / P6AAK - Alternativní a augment. kom.,logoterapie, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Uvedení do problematiky AAKCharakteristika potencionálních uživatelů AAKKlasifikace systémů a metod AAKKomunikace prostřednictvím předmětů, obrázků, fotografií a piktogramůVyužití symbolů Bliss v komunikaci s osobami se ZPVýměnný komunikační systém - VOKSMakatonZnak do řečiAplikace komunikačních systémů na bázi AAK u osob s hluchoslepotouVyužitelnost speciálního SW v oblasti AAKUsnadnění ovládání PC pro uživatele AAKVyužitelnost systému AAK z historického hlediskaSpecifika potencionálních uživatelů AAKDiagnostická kritéria pro volbu AAK systémuMetodika zavádění systému AAK do denních aktivit osob se ZPTvorba komunikačních tabulekVOKS - metodika nácviku IVOKS - metodika nácviku IIVOKS - metodika nácviku IIIPravidla pro využití dynamických komunikačních systémů v praxiMakaton - praktický nácvik IMakaton - praktický nácvik IIMakaton - praktický nácvik IIIZnak do řeči - praktický nácvik IZnak do řeči - praktický nácvik IIZnak do řeči - praktický nácvik IIIPraktické cvičení: diagnostika jedince s těžce narušenou komunikační schopností, včetně tvorby návrhu individuálního komunikačního systému na bázi AAKVyužitelnost AAK v rámci resortu MZ, MPSV ČR a MŠMT ČRPředstavení organizace ISSACCharakteristika činnosti CAAK PrahaVytvoření katalogu pomůcek využitelných v oblasti AAKDefinování výhod a nevýhod využití systémů AAK u osob se ZPPrezentace pomůcek na bázi AAK využitelných v praxi

Literatura

JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: PdF MU, 2003. ISBN ISBN 80-210-3204-.KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. TECH-MARKET, 1996. ISBN 80-902134-1-3.KLENKOVÁ, J. Augmentativní a alternativní komunikace. Praha, Portál, 2006. BANDŽUCHOVÁ, I. K využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí. Diagnostika a terapie poruch komunikace, roč. V., č.2, s.2-24., 2002. ŠKODOVÁ, E. Klinická logopedie. Praha, Portál, 2003. ŠAURONOVÁ, J. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha, Portál, 2014. LAUDOVÁ, L. Alternativní a augmentativní komunikace. In ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, s. 561-576, 2003. ISBN 80-7178-546-6.VEXIAU, ANNE-M. Dej mi ruku ať mohu mluvit. Praha, ISV, 2003. KUBOVÁ, L. Piktogramy. Metodická příručka. Praha: TECH-MARKET, 1997. ISBN 80-86114-00-7.HEMZÁČKOVÁ, K., PEŠKOVÁ, J. První čtení (učební pomůcka pro alternativní výuku čtení s využitím globální metody). Praha, Parta, 1998. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005, 2005. ISBN 80-7178-998-4.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002, 2002. ISBN 80-7178-572-5.FROST, L., BONDY, A. Vizuální komunikační strategie v autismu. Praha , Grada, 2007. VITÁSKOVÁ, K. Vybrané typy narušené komunikační schopnosti v interdisciplinárním přístupu.Olomouc. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KNAPCOVÁ, M. Výměnný obrázkový komunikační systém. Speciální pedagogika, roč. XIII. č. 3, s. 199-203, 2003. KNAPCOVÁ, M. Výměnný obrázkový komunikační systém - VOKS. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-07-0.KUBOVÁ, L., PAVELOVÁ, Z., RÁDKOVÁ, Z. Znak do řeči. Praha: TECH-MARKET, 1999. ISBN 80-86114-23-6.

Požadavky

Splnění povinné 80% účasti na přednáškách.Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích. Splnění ústní zkoušky.

Garant

PhDr. Petra Bendová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Michaela JirotkováMgr. Michaela Jirotková