Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zdravotně sociální péče o handic. IV. (KPZ / P6HAN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPZ / P6HAN - Zdravotně sociální péče o handic. IV., Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Zdravotně sociální služby a péče u osob s narušenou komunikační schopností.Logopedická intervence.Problematika dětí s vývojovou dysfázií.Dyslalie.Problematika osob s dg. balbuties.Specifika logopedické intervence u osob s tumultem sermonis.Mutismus, afázie, dysartrie.Problematika dětí a dospělých osob se specifickou poruchou učení.Symptomatické vady u dětí a dospělých s mentální retardací.Logopedická péče u osob s poruchami autistického spektra.Logopedická intervence v kontextu ucelené rehabilitace osob s diagnózou dětská mozková obrana.Logopedická intervence u dětí a dospělých se sluchovým postižením.Logopedická péče o jedince se zrakovým postižením.Logopedická intervence u osob s demencí.Moderní koncepce logopedické intervence.Organizace logopedické intervence.Teorie narušené komunikační schopnosti.Prostředky, metody a formy ucelené rehabilitace osob s narušenou komunikační schopností.Fylogeneze a ontogeneze řeči.Diagnostika narušené komunikační schopnosti.Logopedická prevence.Možnosti podpory rozvoje řeči.Charakteristika longitudinální péče o děti s diagnózou vývojová dysfázie.Terapie dyslalie.Ucelená rehabilitace osob s diagnózou balbuties s důrazem na význam interdisciplinární spolupráce v rámci terapie.Longitudinální péče o jedince s tumultem sermonis.Mutismus jako psycho-sociální problém.Možnosti podpory osob s dg. afázie.Ucelená rehabilitace jedinců s dysartrií.Terapie vývojové dysartrie.Logopedická intervence u osob s diagnózou sclerosis multiplex.Význam individualizace, strukturalizace a vizualizace v komunikaci s jedinci s poruchami autistického spektra.Možnosti podpory jedinců s cochleárním implantátem.Vliv zrakového postižení na rozvoj komunikačních kompetencí jedince.Možnosti sekundární a terciární prevence v terapii narušené komunikační schopnosti.

Získané způsobilosti

Student je schopen pracovat s osobami s narušenou komunikační schopností v oblasti zdravotně sociální péče a služeb, a to v rozsahu přednášek a cvičení daného předmětu.

Literatura

LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha : Portál, 359 s., 2003. ISBN 80-717-8801-5.VITÁSKOVÁ, K.; PEUTELSCHMIEDOVÁ A. Logopedie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 182 s., 2005. ISBN 80-244-1088-5.NEUBAUER, K. Logopedie: učební text pro bakalářské studium speciální pedagogiky. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 81 s., 2001. ISBN 80-704-1098-1.KEJKLÍČKOVÁ, I. Logopedie v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 128 s., 2011. ISBN 978-802-4728-353.LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha : Portál, 386 s., 2005. ISBN 80-717-8961-5.ŠKODOVÁ, E.; JEDLIČKA I. Klinická logopedie. 2. vyd. Praha : Portál, 615 s., 2007. ISBN 978-807-3673-406.SOVÁK, M. Logopedie. Praha : SPN. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 3. Praha : Portál, 190 s., 2011. ISBN 978-807-3679-774.SOVÁK, M. Uvedení do logopedie. Praha : SPN. Lechta V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 435 s., 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.

Požadavky

Splnění povinné 80% účasti na přednáškách.Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích.Splnění ústní zkoušky.

Garant

doc. PhDr. Věra Linhartová, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Věra Linhartová, CSc.doc. PhDr. Věra Linhartová, CSc.