Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe 3 - souvislá (AUIUI / A9PP3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUIUI / A9PP3 - Pedagogická praxe 3 - souvislá, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- teoretická příprava na průběh praxe, studium RVP, dokumentace vzdělávacího procesu;- absolvování praxe v podobě praktického vedení vyučovacích hodin;- vypracování portfolia v podobě hodnocení vlastních praktických výstupů, příprav na tyto výstupya celkové sebereflexe z průběhu praxe;- prezentování výsledků praxe před vyučujícím;

Získané způsobilosti

Student zná prostředí základní a střední školy. Orientuje se v administrativě vyučovacího procesu a chodu školy. Umí vytvořit plán výuky a přípravy na jednotlivé vyučovací hodiny z oblasti informatiky a výpočetní techniky v souladu s RVP. Je schopen realizovat praktickou výuku informatiky a výpočetní techniky na základní či střední škole. Je schopen kriticky hodnotit výkony žáků a vlastní výstupy. Dokáže dobře komunikovat s kolektivem žáků.

Literatura

Efektivní učení ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071785563.PASCH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2698-7.Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž : Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.Mareš, Jioí. Styly ueení žáku a studentu. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782467.Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaPředpokladem složení zkoušky je absolvování čtyřiceti hodin přímé výuky a předložení portfolia, v němž budou zhodnoceny (studentem a cvičným učitelem) studentovy aktivity uskutečněné v průběhu souvislé pedagogické praxe. Součástí portfolia mohou být zpracované sebereflexe, přípravy na vyučovací hodinu, projekty, materiály do výuky, videozáznamy z výuky, testy, cvičení pro studenty, zpětná vazba od studentů, jejich výtvory, fotografie, úspěchy.

Garant

doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D.