Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Softwarové inženýrství (AUPKS / ABSWI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUPKS / ABSWI - Softwarové inženýrství, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Historie, úvod a význam softwarového inženýrství. Vlastnosti softwarového produktu. Softwarová krize.- Systémové inženýrství, sociotechnické systémy a vazba na softwarové inženýrství.- Procesy životního cyklu softwaru. Vývojové modely softwaru. Vývojový tým.- Business procesy, model procesů Business Process Management Notation, význam pro softwarové inženýrství.- Příprava a plánování, inženýrství požadavků - sběr a specifikace požadavků,- Modelování softwaru - UML - Model případů užití, Scénáře typových úloh.- Modelování softwaru - UML - Objekty a třídy, Model tříd.- Modelování softwaru - UML - Sekvenční diagram, Diagram aktivit.- Softwarové metodiky- Strategie návrhu softwaru, softwarové architektury. Výstavba softwaru, návrh, kódování, dokumentace.- Specifika vývoje aplikaci reálného času a bezpečnostně-kritických aplikací.- Verifikace a validace, metody spolehlivosti a dosažení kvality.- Údržba softwaru. Dokumentace v softwarovém inženýrství, využívané postupy, normy.- Proces pořízení softwaru, projektový záměr, plán pořízení, výběr dodavatele, zadávací dokumentace, kontrola plnění, průběh dodávky. Projektový záměr, smluvní pohled, řízení projektů. Plánování a kontrola projektů. Úloha projektového manažera.

Získané způsobilosti

Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství.Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech.Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML.Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru.Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty.Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech.Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.

Literatura

Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O Reilly, 2005. Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O Reilly, 2006. Elektronické studijní opory.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaZápočet: Písemný zápočtový test, kdy je nutné získat nejméně 12 bodů z 20. Zkouška: Znalost probrané látky. Ústní zkouška.

Garant

Ing. Radek Šilhavý, Ph.D.

Vyučující

Ing. Radek Šilhavý, Ph.D.