Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody softwarového inženýrství (AUPKS / AWMSI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUPKS / AWMSI - Metody softwarového inženýrství, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět se věnuje pokročilým metodám uplatnitelným v oblasti softwarového inženýrství. Je zaměřen experimentální metody v softwarové inženýrství, kdy je kladen důraz na význam statistických metod a způsob návrhu experimentů.Student se naučí zkoumat vlastnosti softwarového produktu a hledat příčiny selhání vývojových procesů. Dále se seznámí s možností specifikace systému a faktory, které ovlivní volbu vývojové metodiky.Pozornost bude věnována také metodikám odhadu, které jsou založeny na algoritmickém přístupu. Diskutovány budou teoretické východiska a principy, stejně jako jak aktuální směry výzkumu v dané oblasti.V oblasti modelování budou studenti seznámeni s pokročilým možnostmi modelovacích jazyků a zejména významem formální specifikace algoritmů a vybraných specifikačních jazyků. Důraz bude kladen na vztah k objektově orientovanému návrhu.V rámci poslední části budou diskutovány principy testování software, metody pro verifikaci a validaci, vztah k vývojovému procesu a metriky pro kontrolu kvality.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v teoretické i praktické kategorisaci pojmů a metod v oblasti softwarového inženýrství. Student dokáže zkoumat vlastnosti softwarového produktu a hledat příčiny selhání vývojových procesů

Literatura

WOHLIN, Claes. Experimentation in software engineering. Springer Publishing Company, 2012. NAVEDA, J. Fernando; SEIDMAN, Stephen B. IEEE Computer Society Real-World Software Engineering Problems: A Self-Study Guide for Today s Software Professional. Wiley, 2001. Sommerville, Ian. Software Engineering. Addison-Wesley, 2010. Pressman, Roger. Software Engineering: A Practitioner s Approach. ARLOW, Jim a NEUSTADT, Ila. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : Průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. 2003. Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell. O Reilly, 2005.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaZápočet: aktivní účast, řešení domácích prací. Zkouška: předpokladem ke složení zkoušky je udělený zápočet, forma zkoušky: ústní.Hodnocení zkoušky:90 - 100 % A80 - 89 % B70 - 79 % C60 - 69 % D50 - 59 % Eméně než 50 % FX

Garant

doc. Ing. Martin Sysel, Ph.D.