Předmět Metody softwarového inženýrství (AUPKS / AWMSI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUPKS / AWMSI - Metody softwarového inženýrství, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět se věnuje pokročilým metodám uplatnitelným v oblasti softwarového inženýrství. Je zaměřen experimentální metody v softwarové inženýrství, kdy je kladen důraz na význam statistických metod a způsob návrhu experimentů.Student se naučí zkoumat vlastnosti softwarového produktu a hledat příčiny selhání vývojových procesů. Dále se seznámí s možností specifikace systému a faktory, které ovlivní volbu vývojové metodiky.Pozornost bude věnována také metodikám odhadu, které jsou založeny na algoritmickém přístupu. Diskutovány budou teoretické východiska a principy, stejně jako jak aktuální směry výzkumu v dané oblasti.V oblasti modelování budou studenti seznámeni s pokročilým možnostmi modelovacích jazyků a zejména významem formální specifikace algoritmů a vybraných specifikačních jazyků. Důraz bude kladen na vztah k objektově orientovanému návrhu.V rámci poslední části budou diskutovány principy testování software, metody pro verifikaci a validaci, vztah k vývojovému procesu a metriky pro kontrolu kvality.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v teoretické i praktické kategorisaci pojmů a metod v oblasti softwarového inženýrství. Student dokáže zkoumat vlastnosti softwarového produktu a hledat příčiny selhání vývojových procesů
Literatura
WOHLIN, Claes. Experimentation in software engineering. Springer Publishing Company, 2012. NAVEDA, J. Fernando; SEIDMAN, Stephen B. IEEE Computer Society Real-World Software Engineering Problems: A Self-Study Guide for Today s Software Professional. Wiley, 2001. Sommerville, Ian. Software Engineering. Addison-Wesley, 2010. Pressman, Roger. Software Engineering: A Practitioner s Approach. ARLOW, Jim a NEUSTADT, Ila. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : Průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. 2003. Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell. O Reilly, 2005.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaZápočet: aktivní účast, řešení domácích prací. Zkouška: předpokladem ke složení zkoušky je udělený zápočet, forma zkoušky: ústní.Hodnocení zkoušky:90 - 100 % A80 - 89 % B70 - 79 % C60 - 69 % D50 - 59 % Eméně než 50 % FX
Garant
doc. Ing. Martin Sysel, Ph.D.