Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikační praxe (MUMM / A2CKO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / A2CKO - Komunikační praxe, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Neverbální komunikace- Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony- Zajímavý proslov, prezentace- Manažerské rozhovory- Asertivita, řešení konfliktů- Komunikace s problémovými lidmi, mediace- Obchodní jednání- Kladení otázek u obchodního jednání- Techniky vyjednávání- Nátlakové techniky- Přesvědčování, přesvědčování při zavádění změn- Manipulace- Komunikace s médii, tiskové konference

Získané způsobilosti

Student má znalost o základních pravidlech komunikace v manažerském životě. Student umí komunikovat na úrovni, zvládá svou trému při projevu před větším publikem, umí pracovat s mikrofonem a používá základy hlasové hygieny. Je schopen podpořit svou řeč vhodnými audio-vizuálními pomůckami. Dokáže rozpoznat význam neverbální komunikace druhých osob, odhalit lež či nervozitu. Sám používá neverbální komunikaci v souladu se svým projevem, udržuje vhodný oční kontakt, dokáže podpořit svou řeč vhodnými gesty, orientuje se v problematice bariér v neverbální komunikaci a významu jednotlivých poloh a rozmístění židlí při jednání. Je způsobilý dobře formulovat své myšlenky. Zvládá své emoce v konfliktních situacích, konfliktům umí předcházet a řeší je bez zbytečných emocí. Aplikuje poznatky o asertivních technikách a komunikaci s problémovými lidmi. Je schopen odhalit problémy vhodné pro řešení pomocí mediace, má základní znalosti o průběhu mediace. Dokáže vést obchodní jednání, vhodně zvolit svůj cíl, kombinovat naslouchání, techniky vyjednávání a dotazování při obchodních jednáních. Je schopen rozpoznat a odhalit nátlakové techniky a bránit se jim. Dovede ostatní přesvědčit o svých názorech. Je způsobilý zorganizovat a vést tiskovou konferenci, komunikovat se zástupci médií, reagovat na nepříjemné otázky, argumentovat či vystupovat před kamerou.

Literatura

MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.Hlavsová, J. Konflikt jako forma kontaktu. 1991. JANATA. Agrese tolerance a intolerance. Grada, Praha. 1999. Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009. BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.Case P. Jednání začíná za hodinu. 1994. Křivohlavý, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2., přeprac., v Portálu 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178642X.Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0533-8.Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress. RISKIN, L., ARNOLD, T., KEATING, J., M. Mediace aneb jak řešit konflikty. Praha: SPJ, FACIA, 1997. Holá,L. Mediace, způsob řešení mezilidských konfliktů. Grada, 2003. ZAMYKALOVÁ. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. Winterová, Ch. Prodej po telefonu. Praha, Management Press, 2000. Plamínek, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. &. T. Adams: Prodej I. Bureš: 10 zlatých pravidel osobního prodejeCh. Harvey: Tajemství úspěchu příručka: Obchodní zvyklosti. &, &. Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.KHELEROVÁ,V. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1994. Termann, Stanislav. Umění přesvědčit a vyjednat. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1.Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: IMS,, 2003. Brabec, Jiří. 33 základních dovedností pro obchodní jednání. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269879.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zápočet + zkouškaPožadavky k zápočtu:- Účast na seminářích minimálně na 80 %- Aktivita na seminářích- Připravenost na semináře (znalost učiva přednášky)- Vypracování případných domácích úkolů- Odevzdání zadání dvou modelových situací na procvičení zvládání konfliktů a na procvičení obchodního vyjednávání (v termínu 30.3.2015 nahrátím přímo do Moodlu) Požadavky ke zkoušce:- Získání zápočtu- Zvládnutí učiva v rozsahu přednášek a studijních materiálů v Moodlu (alespoň na 60 %)- Formální oblečení u zkoušky

Garant

Ing. Petra Kressová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petra Kressová, Ph.D.