Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management II (MUMM / CMAN2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / CMAN2 - Management II, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

I. STRATEGICKÝ MANAGEMENTa) Současnost svět kolem nás (tržní ekonomiky, problémy, výzvy, trendy)b) Budoucnost (technologie, trendy, sociální změny)c) Podniky dneška a zítřka (konkurenční faktory, konkurenční výhody)d) Úvod do Strategického managementu (kořeny, historický vývoj)e) Klasické pojetí Strategického managementu (mise, vize, strategie, strategické akce)f) Balanced Scorecard jako nástroj strategického řízení organizaceg) Strategic Focused Organization (příklad z praxe Hella KG.)h) Moderní přístupy ke strategii podniku a podnikání (ZIPF, hledání vlastní cesty)i) Zákazníci a strategie (trhy, procesy, potřeby)j) Inovace a strategické řízení (příležitosti, principy, příklady z praxe Hella KG., BMW, Ferrari)k) Změny v podniku a okolí (customization, flexibility, eliminace plýtvání, zrychlování inovačních cyklů)l) Příprava a plánování podnikové strategie (analýzy okolí, vnitřní analýzy, plánování, projekty)m) Roll out a realizace podnikové strategie (motivace, tým, leader)n) Vyhodnocení podnikové strategie (korekce, učení se, flexibilita)o) Já a moje strategie (sebepoznání, povolání, cíle, priority)II. MEZINÁRODNÍ MANAGEMENTa) Teorie mezinárodního obchodu, protekcionismus, liberalismus, absolutní x komparativní výhodyb) Bariéry mezinárodního obchoduc) Strategie nadnárodních firem, vstup na zahraniční trhy, vztah centrála x pobočka, mezinárodní expanzed) Globální produkty, lokální trhye) Mezinárodní management lidských zdrojůf) Inovace, vývoj, řízení a spolupráce na mezinárodních projektechIII. KRIZOVÝ MANAGEMENTIV. ZNALOSTNÍ MANAGEMENT

Získané způsobilosti

Student rozumí problematice strategického a světového podnikového managementu. Má znalosti o základních podnikových strategiích. Je způsobilý aplikovat moderní management v hospodářské praxi v souladu s požadavky.

Literatura

Jirásek, Jaroslav. Strategie : umění podnikatelských vítězství. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2002. ISBN 80-86419-22-3.Veber, J. a kol. Management - Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.Němeček, Petr. Podnikový management II : historie a současnost. Vyd. 1. Brno : Akademické nakladatelství CERM, 2008. ISBN 978-80-214-3626-8.Keřkovský, Miloslav. Strategické řízení : teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha : C. H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-578-X.DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha : C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaPožadavky k zápočtua) aktivní účast na přednáškáchb) Vypracování, prezentace a odevzdání seminární práce podle zadání přednášejícíhoPožadavky ke zkoušcea) Získání zápočtub) Zvládnutí znalostí, které jsou vymezeny jednotlivými tématickými okruhy kurzu - písemný test musí být napsán alespoň na 60 %, následuje ústní zkouška v rozsahu znalostí přednášek a základní literatury

Garant

doc. Ing. Josef Kubík, CSc.prof. Ing. Petr Němeček, DrSc.

Vyučující

doc. Ing. Josef Kubík, CSc.prof. Ing. Petr Němeček, DrSc.