Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (MUMM / KMRK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / KMRK - Marketing, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

01. Vývoj marketingu, strategické plánování firmy, marketingový proces, marketingový plán.02. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systému.03. Analýza spotřebního, průmyslového, obchodního a státního trhu, poznávání konkurence, řízení marketingových distribučních cest.04. Měření a předpovídání poptávky trhu, identifikace tržních segmentů, vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb, PLC.05. Řízení výrobkových řad, služby, vlastnosti služeb, ceny, cenové změny, strategie pro celosvětové trhy.06. Marketingová komunikace, moderní marketingové trendy, on-line marketing.07. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje.08. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu.09. Návrh projektu marketingového výzkumu. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu.10. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza.11. Sekundární a primární zdroje dat. Dotazník. Analýza dat.12. Prezentace výsledků výzkumu a tvorba závěrečné zprávy.

Získané způsobilosti

Student má znalosti o významu marketingu, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti nebo ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá marketingových aktivit pro efektivní řízení všech podnikových funkcí i aktivit veřejného sektoru. Student je způsobilý aplikovat produktovou, cenovou a inovační politiku, optimalizovat distribuční cesty a komunikační prostředky. Dále potom pochopí význam marketingového výzkumu pro úspěšný management ve všech fázích marketingového procesu; naučí se metodiku marketingového výzkumného procesu - formulování problému, návrh projektu výzkumu, návrh dotazníku, sběr a třídění informací, zpracování a analyzování dat, vytvoření zprávy, prezentaci výsledků v projektu marketingového výzkumu a návrh následného využití výsledků výzkumu pro rozvoj podniku.

Literatura

Kotler, Philip. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.KOZÁK, V., STAŃKOVÁ, P. Marketing I. Zlín, UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-698-2.CHOVANCOVÁ, M. PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II. 2005. ISBN 80-7318-380-3.KOTLER, Ph., KELLER, K. L. Marketing Managemet. Prentice Hall, 2007. ISBN 0-13-033629-7.PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1996. ISBN 80-7169-299-9.PERREAULT, W. D. Jr., McCARTHY, E. J. Basic Marketing: A Global - Managerial Approach. 2002. ISBN 0-07-240947-9.periodikum. Ekonom. periodikum. Hospodářské noviny. KOZÁK, V., STAŃKOVÁ, P. Marketing I. Zlín, UTB, 2010. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0016-6.Kotler, Philip. Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. ISBN 8072610104.Cooper, John. Marketingové plánování : praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 8071696412.Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.časopis. Trend marketing. Praha : Economia. TOMEK,G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha, Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0053-0. BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha : Management Press, 2004. ISBN 80-7261-114-3.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška.K získání zápočtu je nezbytné vypracování a obhájení seminární nebo jiné práce či úkolů podle zadání na jednotlivých termínech soustředění.Zkouška má podobu písemného testu z přednášených témat a potom je doplněna ústní rozpravou.

Garant

Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.

Vyučující

Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.