Předmět Management II (MUMM / PMAN2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / PMAN2 - Management II, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Současný svět kolem nás-problémy, výzvy, trendy2. Budoucí svět-transformace, trendy, nové paradigmata, technologie, sociální změny3. Podniky dnes a zítra-konkurenční faktory, organizace a soustava řízení4. Já-sebepoznání, povolání, cíle, priority, role5. Moje strategie-učení, vztahy, život a zdraví, smysl a poslání6. Strategie podniku a podnikání-ZIPF, hledání vlastní cesty7. Zákazníci a strategie-trhy, zákazníci a nezákazníci, zákaznícke procesy a potřeby8. Inovace a strategie-hledání strategických příležitostí a inovační principy9. Procesy a strategie-podnikové procesy a strategické změny v podniku, flexibilita, kustomizace, samoobsluha, chybuvzdornost, eliminace plýtváni a pod.10. Podnikatelský model a strategie-CANVAS, WOIS-modelováni a vytváření budoucnosti ze současnosti11. Příprava strategie-strategické plánování a strategické projekty12. Realizace strategie-motivace, lídři změny, strategické týmy13. Vyhodnocení-hodnocení strategie, korekce, učení se, strategická flexibilita
Získané způsobilosti
Student rozumí problematice strategického a světového podnikového managementu. Má znalosti o základních podnikových strategiích. Je způsobilý aplikovat moderní management v hospodářské praxi v souladu s požadavky.
Literatura
Kos?turiak, J. Chal?, J. Inovace. Vas?e konkurenc?ni? vy?hoda. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1929-7.Ashkenas,R. Síla jednoduchosti. Bratislava: Eastone Books, 2011. ISBN 978-80-8109-135-3.Covey, S. R. Třetí alternativa. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-256-7.Collins, J. Z dobre?ho skvele?. Bratislava: Eastone Books, 2006. ISBN 8089217095.Carney, B. M., Getz, I. Svoboda v práci. Praha : PeopleComm, 2011. ISBN 978-80-904890-1-1.Košturiak, Ján. Štíhlý a inovativní podnik. Praha : Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-38-9.Christensen, C.M., Raynor, M.E. The Innovators solution: creating and sustaining successful growth. The Innovators solution: creating and sustaining successful growth, 2003. ISBN 978-1578518524.Hamel, G., Breen, B. Budoucnost managementu. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-188-1.Osterwalder,A. Business Model Generation. Hoboken, NJ : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.Zelený,M. Hledání vlastní cesty. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-1611-1.Hamel,G. Na čem dnes záleží. Praha : PeopleComm, 2013. ISBN 978-80-904890-6-6.Hajzler, T. Peníze nebo život. Praha : PeopleComm, 2012. ISBN 978-80-904890-3-5.Pink,H. Pohon ? Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!. Olomouc : ANAG, 2011. ISBN 978-80-7263-671-6.Bossidy, L., Charan, R. Řízení realizačních procesů. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-118-6.Johnson,M.,W. Seizing the Whoite Space: Business Model Innovation for Growth and Renewal. Harvard Business Press, 2010. ISBN 978-1422124819.Schmetterer, B. Skok do budoucnosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 8072611089.Kim,W. Chan, Mauborgne, R. Strategie modrého oceánu. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-7261-128-7.Christensen, C.M. The Innovator´s dilemma. New York : Harper Business, 2000. ISBN 978-0-06-206024-2.Zelený, M., Košturiak,J. To vám byl divný svět. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7422-171-2.Zelený,M. Všechno bude jinak. Bratislava : Karmelitánske nakladateľstvo, 2011. ISBN 978-80-89231-83-6.Dru, J. M. Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1396-9.
Požadavky
Předmět PMAN2 je nově koncipován tak, aby si studenti z hodiny odnesli co nejvíce znalostí, ale i praktických dovedností a zkušeností, které mohou uplatnit ve svém budoucím povolání. Předmět je nově veden panem prof. Košturiakem, který má dlouholetou zkušenost s praxí a moderním způsobem výuky. Výuka je koncipována blokově (jde o spojení přednášky se seminářem), takže je nutné absolvovat jak přednášky, tak i semináře jako jeden celek.Způsob zakončení předmětu - semestrální prácePožadavky k zápočtu:a) 80 % aktivní účast na výuce, b) Vypracování, prezentace a odevzdání seminární práce podle zadání vedoucího semináře. Požadavky ke zkoušce a) Získání zápočtu. b) Zvládnutí znalostí, které jsou vymezeny jednotlivými tématickými okruhy kurzu - písemný test musí být napsán alespoň na 50 % a 3 semestrální práce - minimálně 25 bodů.Semestrální práce:1.Analýza světových trendů, podnikové prostředí a změny v podnicích (studie):bloky 1-3 (10 bodů)2.Strategie podniku (případová studie): bloky 4-6 (10 bodů)3.Moje strategie a moje podnikání: bloky 7-13 (20 bodů)
Garant
prof. Ing. Ján Košturiak, Ph.D.
Vyučující
prof. Ing. Ján Košturiak, Ph.D.doc. Ing. Josef Kubík, CSc.