Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět International Management and Marketing (MUMM / PMNME)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / PMNME - International Management and Marketing, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

The structure of international management and marketing.Market economy - theory, practice, problems and perspectives in the world.Psychology in international management and marketing.Types and forms of state and law around the world.Present ideological systems in the world and their impacts on economy and management.World religions and their relevance for international management and marketing.Economical and political regions of the world.Trends of international management and marketing - globalization.Multinational companies, their types structures and cultures..Methods and techniques of international management and marketing.Exact methods in international management and marketing.Best practice of successful companies in international management and marketing.

Získané způsobilosti

The students has acquired relevant knowledge about state and development of the world and regional economy and about the methods and techniques of international management and marketing.They can impliment them in practice of international business, administration, trade etc.

Literatura

Newbould, G. Going International : the experience of smaller companies overseas. London : Associated Business Press, 1978. ISBN 0852272057.Balk, D. International Business. Boston : Irwin, 1996. Abegglen, James C. Kaisha, the Japanese corporation. New York : Basic Books, 1985. ISBN 465037127.Daft, Richard L. Management. 9th ed. Mason : South-Western Cengage Learning, 2010. ISBN 978-0-324-59584-0.Ourset, Roger. Mezinárodní marketing. 1. vyd. Praha : HZ, 1996. ISBN 8086009092.Friedman, Milton. Svoboda volby. 1. vyd. Jinočany : H&H, 1992. ISBN 8085467852.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetActive (min. 80 %) attendance and participation in the seminars. The independent elaboration and presentation of at least one essay on a topic assigned during the semester.Passing two term tests (min. 60 %) and examinationAwarding of the Course Credit and mastery of the course subject matter.

Garant

doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Vaněk, Ph.D.