Předmět Marketing (MUMM / PMRK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / PMRK - Marketing, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
01. Vývoj marketingu, strategické plánování firmy, marketingový proces, marketingový plán.02. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systému.03. Analýza spotřebního, průmyslového, obchodního a státního trhu, poznávání konkurence, řízení marketingových distribučních cest.04. Měření a předpovídání poptávky trhu, identifikace tržních segmentů, vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb, PLC.05. Řízení výrobkových řad, služby, vlastnosti služeb, ceny, cenové změny, strategie pro celosvětové trhy.06. Marketingová komunikace, moderní marketingové trendy, on-line marketing.07. Informační systémy pro marketingový výzkum. On-line zdroje.08. Úloha marketingového výzkumu pro rozhodování ve firmě. Humánní stránka marketingového výzkumu.09. Návrh projektu marketingového výzkumu. Postupné kroky tvorby výzkumného projektu.10. Definování problému výzkumu. Kvalitativní a kvantitativní analýza.11. Sekundární a primární zdroje dat. Dotazník. Analýza dat.12. Prezentace výsledků výzkumu a tvorba závěrečné zprávy.
Získané způsobilosti
Student má znalosti o významu marketingu, včetně jeho historie a předpokládaného vývoje. Student získá předpoklady pro jeho praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti nebo ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a řízení podniku. Student využívá marketingových aktivit pro efektivní řízení všech podnikových funkcí i aktivit veřejného sektoru. Student je způsobilý aplikovat produktovou, cenovou a inovační politiku, optimalizovat distribuční cesty a komunikační prostředky. Dále potom pochopí význam marketingového výzkumu pro úspěšný management ve všech fázích marketingového procesu; naučí se metodiku marketingového výzkumného procesu - formulování problému, návrh projektu výzkumu, návrh dotazníku, sběr a třídění informací, zpracování a analyzování dat, vytvoření zprávy, prezentaci výsledků v projektu marketingového výzkumu a návrh následného využití výsledků výzkumu pro rozvoj podniku.
Literatura
KOZÁK, V., STAŃKOVÁ, P. Marketing I. Zlín, UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-698-2.CHOVANCOVÁ, M. PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II. 2005. ISBN 80-7318-380-3.PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1996. ISBN 80-7169-299-9.PERREAULT, W. D. Jr., McCARTHY, E. J. Basic Marketing: A Global - Managerial Approach. 2002. ISBN 0-07-240947-9.periodikum. Ekonom. periodikum. Hospodářské noviny. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0016-6.Cooper, John. Marketingové plánování : praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 8071696412.Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.časopis. Trend marketing. Praha : Economia. BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha : Management Press, 2004. ISBN 80-7261-114-3.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška.K získání zápočtu je nezbytná účast na semináři min. 80%, vypracování a obhájení seminární nebo jiné práce či úkolů podle zadání na jednotlivých seminářích.Zkouška z témat číslo 07 - 12 písemná, po jejím úspěšném absolvování následuje ústní zkouška z témat číslo 01 - 06.
Garant
Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.