Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy marketingu a regionální mark. (MUMM / PZMR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUMM / PZMR - Základy marketingu a regionální mark., Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Vznik a současný vývoj marketingu. Základní pojmy, orientace firmy na trh- Strategické plánování firmy, strategické plánování obchodu. Marketingový proces, marketingový plán.- Analýzy makroprostředí a mikroprostředí. Pojetí a prvky marketingového informačního systému.- Analýza spotřebních trhů. Model chování spotřebitele, kupní rozhodování.- Průmyslový trh. Obchodní trh. Státní trh.- Poznávání konkurence. Orientace na zákazníka a orientace na konkurenci.- Měření a předpovídání poptávky trhu. Identifikace tržních segmentů.- Vývoj, testování a zavádění nových služeb a výrobků. Životní cyklus výrobku- Řízení výrobkových řad, značek a balení. Služby, vlastnosti služeb, služby na podporu výrobků.- Výběr a řízení marketingových distribučních cest. Maloobchod, velkoobchod, fyzická distribuce.- Ceny, určování a přizpůsobování cen, cenové změny.Strategie pro celosvětové trhy.- Marketingová komunikace. Řízení prodejní síly, principy osobního prodej- Regionální marketing a jeho význam. Regionální politika EU a ČR. Deriváty regionálního marketingu, jejich vzájemné vztahy a podíl na rozvoji regionu. Kvalita životního prostředí.- Obyvatelé regionu jako producenti a konzumenti. Průmysl, obchod a služby. Jejich úloha v uspokojování obyvatel a návštěvníků regionu.- Komunikační politika regionu, komunikační funkce orgánů státní a veřejné správy.- Tvorba strategie rozvoje regionu.- Politický marketing.

Získané způsobilosti

Student má znalosti o základech marketingu, včetně regionálního marketingu. Student získá předpoklady pro jejich praktickou aplikaci v podnikatelské činnosti nebo ve veřejném sektoru. Student dokáže uplatnit poznatky managementu a regionálního managementu. Student využívá marketingových aktivit pro efektivní řízení všech podnikových funkcí i aktivit veřejného sektoru. Studet je způsobilý aplikovat produktovou, cenovou a inovační politiku, optimalizovat distribuční cesty a komunikační prostředky.

Literatura

KOZÁK, V., STAŃKOVÁ, P. Marketing I. Zlín, UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-698-2.periodikum. Ekonom. Rektořík, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2002. ISBN 8086119602.periodikum. Hospodářské noviny. Chovancová, Miloslava. Marketing II. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3.KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0016-6.Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. 1999. JANEČKOVÁ L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing s.r. o., 1999. Cooper, John. Marketingové plánování : praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 8071696412.periodikum. Moderní obec. WOKOUN, R. a kol. Regionální rozvoj: východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. Praha: Linde, 2008. ISBN 80-7201-699-0.Wokoun, R. Regionální rozvoj: východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. Praha: Linde, 2008. periodikum. Regionální studia. Storbacka, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 807169813X.Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 8024704471.Blažek, Jiří. Teorie regionálního rozvoje : nástin, kritika, klasifikace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0384-5.BLAŽEK, UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje. Praha: Karlova univerzita, 2002. časopis. Trend marketing. Praha : Economia. periodikum. Veřejná správa. BUREŠ, I., ŘEHULKA, P. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka. Praha : Management Press, 2004. ISBN 80-7261-114-3.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaVypracování a obhájení seminární práce podle zadání.Zvládnutí zápočtového testu minimálně na 60 %. Získání zápočtu a zvládnutí učiva v rozsahu přednášek.Zkouška ústní, písemná nebo kombinace.

Garant

doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.Ing. Jaromír Schneider