Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Services Economics (MUPE / PEKSE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUPE / PEKSE - Services Economics, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

-The importance of services in modern society. Definition, characteristics and properties of services.- Characteristic distribution of services and their historical development, classification of services.- Demand for services, forming supply services.- Economics of services and its basic features, globalization of services.- Managing demand and supply. The level of demand, patterns and relationships, capacity management of customers and services.- Prices of services. Pricing decision-making. The role of costs. Market perspectives.- Distribution services.- Specifics of business infrastructure and business services.- Specifics of tourism businesses.- Specifics of business and entrepreneurship in sport.- Specifics of business and entrepreneurship in health care.- Other social services.- Intellectualized services, Knowledge Intensive Services

Získané způsobilosti

Student has knowledge about service economy. He is oriented in the service problems. He is eligible to use the knowledge by the managing the service organization.

Literatura

Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.Škodová-Parmová, Dagmar. Řízení služeb : přednášky. 1. vyd. V Českých Budějovicích : Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2004. ISBN 80-7040-673-9.Heskett, James L. Služby - cesta k úspichu. Praha : Victoria Publishing, 1993. ISBN 8085605368.Lowendahl, Bente R. Strategic management of professional service firms. 3rd rev. ed. [Copenhagen] : Copenhagen Business School Press ; Abingdon : Marston Book Services [distributor], 2005. ISBN 87-630-0127-6.

Požadavky

Credit requirements:- preparation of term paper on a selected topic (in pairs),- maximum 1 absence from the tutorials. Exam requirements:- credit; - passing the written work (min. 60%) on the exam day; - oral exam.The result of a subject examination is expressed on a six-point scale: A "výborně" (i.e. "excellent"), B "velmi dobře" (i.e. "very good"), C "dobře" (i.e. "good"), D "uspokojivě" (i.e. "satisfactory"), E "dostatečně" (i.e. "sufficient"), F "nedostatečně" (i.e. "fail").

Garant

doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.