Předmět Management kvality ve zdravotnictví (MUPI / KMKZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUPI / KMKZ - Management kvality ve zdravotnictví, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přehled látky:-Význam managementu kvality v hospodářském životě a v mezinárodních vztazích. Vývojový proces managementu kvality.-Historické etapy vývoje řízení kvality.- Přístupy k zabezpečování jakosti dle ISO řady 9000, TQM apod.- Management kvality v nevýrobní sféře ve smyslu požadavků norem ISO řady 9000. Kvalita v nevýrobním procesu. Kontrola kvality v nevýrobním sektoru. Úloha vrcholového managementu.- Nástroje řízení kvality.- Legislativní požadavky na produkty.- Technická normalizace, technické normy, akreditace autorizace a certifikace.- Metrologie.- Ochrana spotřebitele. Státní dozorové orgány.- Průmyslově právní ochrana, Značky kvality, ochranné známky.
Získané způsobilosti
Student se bude orientovat v těchto oblastech:integrovaný systému řízení, posuzování shody u stanovených výrobků, certifikace, technické normy při posuzování shody, státní zkušebnictví při posuzování a kontrole shody produktů a systémů, požadavky norem ISO řady 9000, spotřebitelská problematika.
Literatura
BRIŠ, P. Management kvality . Zlín : UTB, 2010. ISBN 978-80-7318-912-9.ČSN EN ISO 14001 Systémy enviromentálního managementu - Požadavvky s návodem na použití. 2005. ČSN EN ISO 14004 Systémy - všeobecná směrnice k zásadám, systémům a podpůrným metodám. 2005. ČSN EN ISO 9000 Systémy managementu jakosti - Základy, zásady, slovník. 2001. ČSN EN ISO 9001 Systémy managementu jakosti - Požadavky. 2001. ČSN EN ISO 9004 Systémy managementu jakosti - Směrnice pro zlepšování výkonnosti. 2001. GRABAN, Mark. Lean hospitals : improving quality, patient safety, and employee. . New York : Productivity Press,, 2008. ISBN 1420083805.Petoíková, Ružena. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů : (znalostní dimenze jakosti). Ostrava : Dům techniky, 2002. ISBN 8002014901.Fiala, Alois. Management jakosti s podporou norem ISO 9000:2000. Praha : Dashöfer, 2000. ISBN 80-86229-19-X.Nenáhlo, Č. Měření vybraných geometrických veličin. Praha: Česká metrologická společnost, 2005. Metodiky řízení jakosti podle systému ISO 9000. Brno : VUT, 1996. ISBN 80-214-0777-8.OHSAS 18001 Systémy managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - specifikace. 1999. OHSAS 18002 Systémy managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - Návod pro implementaci OHSAS 18001. 1999. KENNEY, Charles. The Best Practice : How the New Quality Movement is Transforming. PublicAffairs, 2008. ISBN 1586486195.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetPožadavky k zápočtu:Vypracování a presentace semestrální prácePožadavky ke zkoušce:Studenti při písemném a ústním zkoušení prokáží, že zvládli základní problematiku managementu kvality a dovedou aktivně využívat získané znalosti a dovednosti.
Garant
doc. Ing. Petr Briš, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Petr Briš, CSc.doc. Ing. Josef Kubík, CSc.