Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Právní základna marketingu (MURVP / CPZM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MURVP / CPZM - Právní základna marketingu, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Vymezení postavení marketingu a práva. Vztah marketingu k jednotlivým právním odvětvím. Vztah marketingu k vnitrostátnímu a mezinárodnímu právu.- Hospodářská soutěž a marketing. Zákon o ochraně hospodářské soutěže. Veřejnoprávní rozměr hospodářské soutěže.- Soukromoprávní rozměr hospodářské soutěže. Obchodní zákoník a marketing.- Klamavá reklama, klamavé označení zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, zlehčování, parazitování na pověsti, srovnávací reklama, podplácení, ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí marketingovou činností.- Veřejné zakázky a zákon o veřejných zakázkách.- Veřejnoprávní rozměr ochrany práv spotřebitelů. Zákon na ochranu práv spotřebitelů . Zákon o regulaci reklamy.- Soukromoprávní rozměr ochrany práv spotřebitelů . Občanský zákoník. Občanská sdružení na ochranu spotřebitelů.- Odpovědnost za vady zboží a služeb. Reklamace zboží a služeb. Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku.- Odpovědnost za škodu způsobenou při marketingové činnosti. Obecná a zvláštní odpovědnost.- Trestní právo a marketing. Přestupky a marketing.- Závazkové vztahy a marketing . Smlouva jako základ marketingové činnosti.- Právní jistota a marketing. Hlavní zajišťovací instituty uplatňované v marketingu. Kupní smlouva a smlouva o dílo.- Vnitrostátní a mezinárodní právo při realizaci marketingu Mezinárodní marketing. Kasuistická cvičení.

Získané způsobilosti

Studenti získají základní znalosti a informace o českém marketingu a jeho právní ochraně a bude schopen interpretovat a aplikovat marketingové předpisy. Studenti budou plně schopeni orientovat se v problematice marketingových vztahů a řešení sporů v marketingu.

Literatura

Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy. Zákon č. 40/2009 Sb. trestní zákoník. Zákon č. 143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže. Zákon č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník. Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Zákon č. 146/2002 Sb. o české zemědělské a potravinářské inspekci. Zákon č. 40/1964 Sb. občanský zákoník. Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání. Zákon č. 64/1986 Sb. o ČOI.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočet- Účast na seminární výuce - nejméně 80%. - Aktivní účast na seminární výuce. - Zvládnutí kasuistického příkladu a kasuistických cvičení. - Orientace v základních právních normách oblasti sociálního zabezpečení jakožto specifické nekodifikované právní discipliny. - Interpretace a aplikace základních právních norem z oblasti sociálního zabezpečení.

Garant

JUDr. Libor Šnédar, Ph.D.

Vyučující

JUDr. Libor Šnédar, Ph.D.