Předmět Právní základna marketingu (MURVP / PPZM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MURVP / PPZM - Právní základna marketingu, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Vymezení postavení marketingu a práva . Vztah marketingu k jednotlivým právním odvětvím. Vztah marketingu k vnitrostátnímu a mezinárodnímu právu /1/- Hospodářská soutěž a marketing. Zákon o ochraně hospodářské soutěže. Veřejnoprávní rozměr hospodářské soutěže /2/- Soukromoprávní rozměr hospodářské soutěže. Obchodní zákoník a marketing. /2/- Klamavá reklama , klamavé označení zboží a služeb, vyvolání nebezpečí záměny, zlehčování, parazitování na pověsti , srovnávací reklama , podplácení, ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí marketingovou činností /3/- Veřejné zakázky a zákon o veřejných zakázkách /2/- Veřejnoprávní rozměr ochrany práv spotřebitelů . Zákon na ochranu práv spotřebitelů . Zákon o regulaci reklamy /2/- Soukromoprávní rozměr ochrany práv spotřebitelů . Občanský zákoník . Občanská sdružení na ochranu spotřebitelů /1/- Odpovědnost za vady zboží a služeb. Reklamace zboží a služeb. Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku. /2/- Odpovědnost za škodu způsobenou při marketingové činnosti. Obecná a zvláštní odpovědnost. /3/- Trestní právo a marketing. Přestupky a marketing. /1/- Závazkové vztahy a marketing . Smlouva jako základ marketingové činnosti /1/- Právní jistota a marketing. Hlavní zajišťovací instituty uplatňované v marketingu /1/- Kupní smlouva a smlouva o dílo /1/- Vnitrostátní a mezinárodní právo při realizaci marketingu Mezinárodní marketing. /1/- Kasuistická cvičení /1/
Získané způsobilosti
Student získá základní orientaci v právním systému českého sociálního zabezpečení a práva sociálního zabezpečení , dokáže se orientovat v právních normách českého práva sociálního zabezpečení a dokáže tyto správně interpretovat a aplikovat. Je plně způsobilý řešit základní právní situace sociálního zabezpečení a poskytovat v tomto základní právní pomoc.
Literatura
Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy. Zákon č. 40/2009 Sb. trestní zákoník. Zákon č. 143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže. Zákon č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník. Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Zákon č. 146/2002 Sb. o české zemědělské a potravinářské inspekci. Zákon č. 40/1964 Sb. občanský zákoník. Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání. Zákon č. 64/1986 Sb. o ČOI.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaÚčast na seminární výuce - nejméně 80%. Aktivní účast na seminární výuce. Zvládnutí kasuistického příkladu a kasuistických cvičení. Orientace v základních právních normách oblasti sociálního zabezpečení jakožto specifické nekodifikované právní discipliny. Interpretace a aplikace základních právních norem z oblasti sociálního zabezpečení.
Garant
JUDr. Libor Šnédar, Ph.D.
Vyučující
JUDr. Libor Šnédar, Ph.D.