Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie regionálního rozvoje (MURVP / PTRR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MURVP / PTRR - Teorie regionálního rozvoje, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Základní ekonomické teorie I- Základní ekonomické teorie II- Koncept regionu v teoriích regionálního rozvoje, význam a členění teorií regionálního rozvoje- Lokalizační teorie I: von Thünen - zemědělské aktivity- Lokalizační teorie II: průmyslové činnosti- Lokalizační teorie III: město- Teorie centrálních míst- Koncept nedokonalé konkurence- Isardova regionální věda a další liberální a neoklasické přístupy- Nová ekonomická geografie a nová teorie růstu- Teorie skupiny jádro - periferie- Strukturální přístupy- Kritický realismus, institucionalismus a behaviorální přístupy- Workshop s odborníkem z praxeVýuka tohoto předmětu byla inovována v rámci realizace projektu Inovace výuky regionálního rozvoje (CZ.1.07/2.2.00/28.0012).

Získané způsobilosti

Student dokáže hodnotit koncepty regionálního rozvoje v kontextu vývoje teorie regionálního rozvoje.

Literatura

Holman, Robert. Dějiny ekonomického myšlení. 3. vyd. Praha : C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-380-9.Hájek, Oldřich. Kohezní politika v širších souvislostech. 1. vyd. Žilina : Georg, 2010. ISBN 978-80-89401-19-2.WOKOUN, R. a kol. Regionální rozvoj, východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. Praha: Linde, 2008. ISBN 80-7201-699-0.Studijní opora pro prezenční studium (Projekt OPVK Inovace výuky regionálního rozvoje). BLAŽEK, J., UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1974-3.ŘÍHOVÁ, G., DAMBORSKÝ, M., WOKOUN, R. Využití ekonomicko-matematických metod pro výuku regionálního rozvoje. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2009. http://www.utb.cz/file/40512KUCIŃSKI, K. Geografia ekonomiczna, zarys teoretyczny. Warszawa: Szkola Glówna Handlowa w Warszawie, 2004. ISBN 83-8668-900-5.Kolektiv autorů. Jak se neztratit v labyrintu regionálního a místního rozvoje. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015. COOKE, P. Re-framing regional development: evolution, innovation and transition. Abingdon: Routledge, 2013. ISBN 978-1-138-79227-2.BELLINI, N., DANSON, M., HALKIER, H. Regional development agencies: the next generation?: networking, knowledge and regional policies. Abingdon: Routledge, 2012. ISBN 978-1-138-79221-0.Kolektiv autorů. Regionální rozvoj: teoretické přístupy v kontextu situace České republiky a Evropské unie. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015. HUGGINS, R. The global competitiveness of regions. Abingdon: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-85943-1.McCANN, P. Urban and Regional Economics. New York: Oxford University Press, 2001. MACHÁČEK, J., ŠNÉDAR, L., BEDNÁŘ, P., ZICHA, J. Veřejné politiky v České republice. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaAktivní účast na seminářích - 0 až 20 bodů- očekává se aktivní vystupování v průběhu výuka, žádné plnění úkolů na cvičení apod.Zápočtový test- 0 až 50 bodů- obsahuje celou škálu probírané problematiky.Ústní zkouška- 0 až 30 bodů- zaměří se na schopnost studenta se odborně vyjadřovat.Studenti jsou hodnoceni na základě dosažení celkového počtu bodů 95 až 100 bodů (A), 89 až 94 bodů (B), 88 až 79 (C), 78 až 69 (D), 68 až 60 (E) 0 až 59 bodů (F).

Garant

doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Pavel Bednář, Ph.D.doc. RNDr. PhDr. Oldřich Hájek, Ph.D.Ing. Lenka Smékalová