Předmět Mezinárodní marketing (MVOSE / BMEM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MVOSE / BMEM - Mezinárodní marketing, Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Podnikání v celosvětovém tržním prostředí- Podstata mezinárodního marketingu- Zahraniční obchod z pohledu mikroekonomických a makroekonomických vztahů- Mezinárodní marketingové plánování- Mezinárodní marketingový výzkum- Segmentace a výběr mezinárodních trhů- Formy vstupů podniků na mezinárodní trhy- Mezinárodní výrobková politika- Mezinárodní cenová politika- Mezinárodní distribuční politika- Mezinárodní komunikační politika- Analýzy používané v mezinárodním marketingu- Rizika mezinárodního obchodu- Proexportní politika ČR, vývoj zahraničního obchodu v daném období
Získané způsobilosti
Student po absolvování předmětu pochopí podstatu a zásady mezinárodního marketingu, včetně všech faktorů vytvářených nejen v národním, ale zejména v mezinárodním prostředí (internacionalizace ekonomiky, liberalizace světového obchodu), bude schopen aplikovat metody výzkumu, výběru a segmentace zahraničních trhů a definovat možnosti vstupu na mezinárodní trhy, bude chápat faktory nezbytné pro úspěšné uplatnění výrobku na mezinárodních trzích, bude umět navrhnout vhodný marketingový mix pro zboží či službu, která má být exportována do určité země, bude schopen přizpůsobit marketingový mix podmínkám mezinárodního trhu, bude umět aplikovat analýzy používané v mezinárodním marketingu, bude schopen eliminovat rizika spojená s mezinárodními aktivitami podniku.
Literatura
E-learningový kurz v LMS Moodle (viz seznam studijních opor pro KF). Štrach, Pavel. Mezinárodní management. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9.Machková, Hana. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.Svatoš, Miroslav. Zahraniční obchod : teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2708-0.Keegan, Warren J. Global marketing. 5th ed. London : Pearson Prentice Hall, 2008. ISBN 978-0-13-813386-3.Buchta, Miroslav. Mezinárodní management a marketing : pro kombinovanou formu studia. Vyd. 1. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2008. ISBN 978-80-7395-109-2.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaAktivní účast na seminářích, (povolená absence ve výši 20 % z celkového počtu seminářů), absolvování zápočtové písemné práce s úspěšností min. 60 %, pozitivní hodnocení zadané seminární práce, kombinovaná zkouška (písemná + ústní).
Garant
Ing. Janka Vydrová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.