Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické poradenství (CV / DPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DPO - Pedagogické poradenství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Řízení pedagogického poradenského procesu.Integrativní přístup v pedagogickém poradenství.Koncepty sociální a emoční inteligence.Sociálně inteligentní doprovázení v pedagogické praxi.Supervize / intervize ve školách. Cyklický model supervize.Bálintovská skupina jako metoda řešení problémů ve výchovně vzdělávacím procesu.Transakční analýza jako teoretický základ interpersonálních vztahů.Vedení poradenského rozhovoru a chyby v interpersonální percepci.Sdílení, sebereflexe a autoregulace chování v supervizním procesu.Sociálně pedagogické poradenství, pedagogicko-psychologické poradenství, speciálně pedagogické poradenství.Inkluzivní vzdělávání.Předsudky, stigmatizace a sociální exkluze.

Získané způsobilosti

Student je schopen systematizovat teoretické koncepty pedagogického poradenství, které propojuje s vědeckým výzkumem v oblasti autoregulace chování subjektů a objektů výchovně-vzdělávacího procesu a konceptem sociálně inteligentního pedagogického doprovázení.

Literatura

VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0087-1.GARDNER, H. Five Minds for the Future. Boston: Harvard Business Press, 2008. BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha: Portál, 2011. DAY, D. Y., STERNBERG, R. J. Motivation, Emotion, and Cognition. Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2004. DRYDEN, W. Poradenství. Praha: Portál, 2008. STONES, E. Quality Teaching: A Sample of Cases. London: Taylor ? Francis e-Library, 2003. GELDARD, K., GELDARD, D. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. NOVOSAD, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2009. Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.HARGAŠOVÁ, M. a kol. Skupinové poradenství. Praha: Grada, 2009. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada, 2005. PAGE, S., WOSKET, V. Supervising the Counsellor: A Cyclical Model. Philadelphia: Brunner-Routledge, 2001.

Požadavky

Zpracování, prezentace a rozbor studentem vedeného pedagogického poradenského rozhovoru v kontextu vybraného teoretického přístupu.

Garant

doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.