Předmět Pedagogické poradenství (CV / DPO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DPO - Pedagogické poradenství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Řízení pedagogického poradenského procesu.Integrativní přístup v pedagogickém poradenství.Koncepty sociální a emoční inteligence.Sociálně inteligentní doprovázení v pedagogické praxi.Supervize / intervize ve školách. Cyklický model supervize.Bálintovská skupina jako metoda řešení problémů ve výchovně vzdělávacím procesu.Transakční analýza jako teoretický základ interpersonálních vztahů.Vedení poradenského rozhovoru a chyby v interpersonální percepci.Sdílení, sebereflexe a autoregulace chování v supervizním procesu.Sociálně pedagogické poradenství, pedagogicko-psychologické poradenství, speciálně pedagogické poradenství.Inkluzivní vzdělávání.Předsudky, stigmatizace a sociální exkluze.
Získané způsobilosti
Student je schopen systematizovat teoretické koncepty pedagogického poradenství, které propojuje s vědeckým výzkumem v oblasti autoregulace chování subjektů a objektů výchovně-vzdělávacího procesu a konceptem sociálně inteligentního pedagogického doprovázení.
Literatura
VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0087-1.GARDNER, H. Five Minds for the Future. Boston: Harvard Business Press, 2008. BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha: Portál, 2011. DAY, D. Y., STERNBERG, R. J. Motivation, Emotion, and Cognition. Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2004. DRYDEN, W. Poradenství. Praha: Portál, 2008. STONES, E. Quality Teaching: A Sample of Cases. London: Taylor ? Francis e-Library, 2003. GELDARD, K., GELDARD, D. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. NOVOSAD, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2009. Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.HARGAŠOVÁ, M. a kol. Skupinové poradenství. Praha: Grada, 2009. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada, 2005. PAGE, S., WOSKET, V. Supervising the Counsellor: A Cyclical Model. Philadelphia: Brunner-Routledge, 2001.
Požadavky
Zpracování, prezentace a rozbor studentem vedeného pedagogického poradenského rozhovoru v kontextu vybraného teoretického přístupu.
Garant
doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.