Předmět Pedagogika primárního a sekundárního vzd (CV / DPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DPP - Pedagogika primárního a sekundárního vzd, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Otázky rozvoje pedagogiky primárního a sekundárního vzdělávání jako vědních disciplin etablovaných ve struktuře pedagogických věd.Komparace trendů rozvoje pedagogiky primárního a sekundárního vzdělávání v České republice a v zahraničí. Identifikace problémových okruhů v rozvoji pedagogiky primárního a sekundárního vzdělávání jako opory pro implementaci v základní a střední škole.Formulace a komparace řešení alternativních postupů v řešení otázek pedagogiky základní a střední školy.Komparace v oblasti cílů, obsahu a strategií postupů ve výuce v primárním a sekundárním vzdělávání.Problémové okruhy primárního a sekundárního vzdělávání, řešení otázek zjišťování výsledků výuky na základní a střední škole v Česku a v mezinárodním kontextu (PISA, TIMS apod.).Otázky specifických požadavků přípravy učitelů pro primární a sekundární vzdělávání.
Získané způsobilosti
Student bude znát trendy v rozvoji pedagogiky základní a střední školy v Česku a v zahraničí. Vzhledem k profilu studijního programu je potřebné, aby absolvent byl seznámen také s odbornými vizemi vzdělávání na základní a střední škole.
Literatura
LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2013. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál., 4. vyd., 2009. ŠTECH, S. PISA - nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda? Orbis schole, 2011, roč. 5, č. 1. Pedagogická fakulta, UK, s. 123-134, 2011. LUKÁŠOVÁ, H. (ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filosofická východiska a pedagogické souvislosti). Praha: AWŠ, 2012. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. KALHOUST, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. CLOUDER, CH., BELINDA, H., MATTHES, CH., SULLIVAN, P. Improving the Quality of Chidhood in Europe 2011. Brussels: ECSWE, 2011. MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících I., II., III. Brno: MSD, 2008. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.DANGEL, J. R., GUYTON, E. M. (eds.). Research on alternative and non-traditional education. Maryland (USA): Associacion of Teacher Educators, 2005. CLOUDER, CH. (ed.). Social and Emotional Education. An International Analysis. Santander (Spain): Fundación Marcelino Botín, 2008. KAPICA, G. Wspólczeszne konteksty dzieciństvwa. Raciborz: WSZ, 2006.
Požadavky
Student zpracuje studii, v níž prokáže svou orientaci ve vývoji vědního oboru pedagogika (primárního a sekundárního vzdělávání) z hlediska řešení konkrétního problému.
Vyučující
doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.