Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Současné směry v multikulturní výchově (CV / DSM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DSM - Současné směry v multikulturní výchově, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Multikulturní edukace v systému pedagogických disciplín.Východiska multikulturní edukace (antropologická, sociologická, psychologická a pedagogická). Koncepce multikulturní edukace u nás a v zahraničí (USA, Velká Británie, Švédsko, Nizozemí, Švýcarsko, Slovensko).Aplikační rovina multikulturní edukace.Multikulturní kompetence (vznik, vývoj v USA, Velké Británii a u nás).Konstrukce multikulturní kompetence (Průcha, Morgensternová, Deardorffová, Fantini, Popeová, Reynoldsová, Mueller, Ponterotto, Sue, Chen, Byram).Modely multikulturní kompetence (Hierarchický, AKS, ICC, Pyramidový, Procesní).Měření multikulturní kompetence (atributy měření, nástroje měření - The Multicultural Awareness Knowledge-Skills Survey (MAKSS), The Multicultural Counseling Attitudes Scale Form B-Revised (MCAS-B), Multicultural Counseling Inventory (MCI), Cross Cultural Counseling Inventory-Revised (CCCI-R).

Získané způsobilosti

Studenti znají koncepce multikulturní edukace u nás i v zahraničí. Orientují se v paradigmatech a modelech multikulturní kompetence. Studenti znají vybrané měřící nástroje pro hodnocení multikulturní kompetence.

Literatura

BANKS, J. A. An Introduction to Multicultural Education. Boston: Ally and Bacon, 2002. BANKS, J. A. (ed.). Handbook of Research on Multicultural Education. San Francisco: Jossye-Bass, 2004. MORGENSTERNOVÁ, M., ŠULOVÁ, L. a kol. Interkulturní psychologie: Rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. HLADÍK, J. Konstrukce a modely multikulturních kompetencí. In Pedagogická orientace, č. 4. Brno: ČPS, s. 26-46., 2010. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2012. DEARDORFF, D. K. (ed.). The SAGE handbook of intercultural competence. London: SAGE Publications, 2009. FANTINI, A. E. A Central Concern: Developing Intercultural Competence. In SIT Occasional Papers Series Addressing Intercultural Education, Training & Service. Spring, 2000. BALVÍN, J. Filozofie v aplikaci na romskou kulturu. CD. BALVÍN, J. Filozofie výchovy a metody výuky romských žáků. Praha: Radix, 2008. JANEBOVÁ, E. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna, 2010. BANKS, J. A. - BANKS, C. A. (eds.). Multicultural Education: Issues and Perspectives. Hoboken: Wiley, 2005. MANNING, M. L., BARUTH, L. G. Multicultural Education of Children and Adolescents. Boston: Allyn and Bacon,, 2004. HLADÍK, J. Multikulturní výchova: socializace a integrace menšin. Zlín, 2006. CÍLKOVÁ, E., SCHÖNEROVÁ, P. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha: Portál, 2007. CASTELANOS, J. a kol. Student affairs professionals? self-report of multicultural kompetence: understanding, awareness, knowledge, and skills. No. 4. NASPA Journal, s. 643 ? 663, 2007.

Požadavky

V rámci odborné studie (10-15 stran) student prokáže analytické schopnosti a vysokou míru orientace v tématu, a to především za použití zahraniční odborné literatury. V rámci vedené rozpravy student obhajuje závěry předložené studie a prokazuje orientaci v oblasti multikulturních aspektů v pedagogice.

Garant

Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.