Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Nové trendy ve školní pedagogice (CV / DTP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DTP - Nové trendy ve školní pedagogice, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Didaktický model školy (komponenty, které ho tvoří a provázanost vzájemných vztahů mezi nimi). Jeho podobnost a odlišnosti od didaktických modelů vyšších edukačních stupňů. Jednotlivé didaktické kategorie.Proces výuky ve škole: subjekty, objekt, strategie, metody, prostředky, formy, organizační struktura, pomůcky, nástroje, materiály, faktory, prvky a okolnosti vstupující a ovlivňující výuku.Subjekty procesu výuky: didaktická specifikace učícího se dítěte a profesní charakteristika vyučujícího učitele ve škole. Možnosti jejich vzájemné interakce, transakce a individuálních interakcí na základě operování učivem za pomoci podpůrných komponentů. Vzájemná relace a fúze učení se a vyučování ve výuce.Problematika edukačního cíle ve výuce a problematika stanovování, určování a didaktického operování s obsahem (učivem) ve výuce. Kategorizace cílových požadavků. Didaktická analýza učiva.Dimenze výchovy, psychologická dimenze učení ve výchově, sociologická dimenze výchovy, didaktická dimenze výchovy, antropologické předpoklady výchovy.Vzdělání a vzdělávání v ČR. Školské reformy z pohledu teorií výchov a vzdělávání. Problematika výzkumu kurikula.

Získané způsobilosti

Student (doktorand) bude po absolvování předmětu způsobilý reflektovat nové trendy ve školní pedagogice, profesionálně argumentovat v odborném dialogu, zvnitřní si hodnoty související s osobností pedagoga a zaujme aktivní postoj při uplatňování pedagogické vědy ve svém dalším studiu, taktéž bude umět adekvátně analyzovat pedagogicko-didaktickou praxi.

Literatura

KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha, 2009. TUREK, I. Inovácie v didaktike. Bratislava: Metodickopedagogické centrum, 2005. HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Brno, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.JANÍK, T., ŠVEC, V. K perspektivám školního vzdělávání. Brno, 2009. ISBN 978-80-7315-193-5.JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno, 2007. KOŽUCHOVÁ, M., GAVORA, P., WIEGEROVÁ, A., MAJERČÍKOVÁ, J., HIRSCHNEROVÁ, Z. Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. Bratislava, 2011. SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.WIEGEROVÁ, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012. POL, M. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Škola zlatých golierov. Praha: Slon, 2012. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha, 2002. WIEGEROVÁ, A. Transformation of Eduction Programmes in Slovakia - Its Impact on Preparation of Future Teachers at Primary School. In Fredrikke 4. p. 7-12. Nesna: Nesna College, 2009. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2007. BLACK, A., DAVERN, L. When a Preservice Teacher Meets the Classroom Team. In Educational Leadership, p. 52-55. Canada: ASCD, 1998. VIŠŇOVSKÝ, Ľ., KAČÁNI, V. Základy školskej pedagogiky. Bratislava: Iris, 2005.

Požadavky

Zpracování seminární práce, její obhajoba před plénem. Důraz v hodnocení bude kladen na odbornost zpracování závěrečné práce, na profesionalitu prezentace a na vzájemnou dialogickou argumentaci předložených tezí.

Garant

doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.