Předmět Učení a autoregulace učení (CV / DUA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DUA - Učení a autoregulace učení, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Soudobé teorie učení (teorie autoregulace učení). Interakce mezi sociální regulací a autoregulací (soulad rolí učitele a žáka). Výchova a sebevýchova. Kognitivní procesy učení (kognitivní neurověda). Motivace a metakognice v procesu autoregulace učení. Výzkumy procesů učení a autoregulace učení.
Získané způsobilosti
Schopnost hlouběji uvažovat o procesech učení žáků, a to zejména z pohledu konstruktivistického, tj. směřujícího k rozvoji autoregulace učení žáků a pochopili specifičnost kognitivních i nonkognitivních faktorů ovlivňujících tento proces.
Literatura
ZIMMERMAN, B. J., BONNER, S., KOVACH, R. Developing Self-Regulated Learners: Beyond Achievement to Self-Efficacy. Washington: American Psychological Association, 2002. BOEKAERTS, M., PINTRICH, P. R., ZEIDNER, M. (eds.). Handbook of self-regulation. San Diego: Academic Press, 2005. ZIMMERMAN, B. J., SCHUNK, D. S. (eds.). Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance. New York, London: Routledge, 2011. HRBÁČKOVÁ, K. a kol. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. BOEKAERTS, M. Motivace k učení. In WALBERG, H. J. (ed). Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, s. 55-76, 2005. SCHUNK, D. H., PINTRICH, P. R., MEECE, J. L. Motivation in Education: Theory, Research, and Applications. New Jersey: Pearson Education, 2008. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. LARKIN, S. Metacognition in Young Children. New York: Routledge, 2010. DUCKWORTH, K., AKERMAN, R., MACGREGOR, A., SALTER, E., VORHAUS, J. Self-regulated learning: a literature review. Centre for Research on the Wider Benefits of Learning, Research Report 33. London: University of London, 2009. MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení: Jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál, 2009.
Požadavky
Zpracování studie a odborná rozprava nad vybraným tématem z oblasti autoregulace učení žáků.
Garant
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.