Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učení a autoregulace učení (CV / DUA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DUA - Učení a autoregulace učení, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Soudobé teorie učení (teorie autoregulace učení). Interakce mezi sociální regulací a autoregulací (soulad rolí učitele a žáka). Výchova a sebevýchova. Kognitivní procesy učení (kognitivní neurověda). Motivace a metakognice v procesu autoregulace učení. Výzkumy procesů učení a autoregulace učení.

Získané způsobilosti

Schopnost hlouběji uvažovat o procesech učení žáků, a to zejména z pohledu konstruktivistického, tj. směřujícího k rozvoji autoregulace učení žáků a pochopili specifičnost kognitivních i nonkognitivních faktorů ovlivňujících tento proces.

Literatura

ZIMMERMAN, B. J., BONNER, S., KOVACH, R. Developing Self-Regulated Learners: Beyond Achievement to Self-Efficacy. Washington: American Psychological Association, 2002. BOEKAERTS, M., PINTRICH, P. R., ZEIDNER, M. (eds.). Handbook of self-regulation. San Diego: Academic Press, 2005. ZIMMERMAN, B. J., SCHUNK, D. S. (eds.). Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance. New York, London: Routledge, 2011. HRBÁČKOVÁ, K. a kol. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. BOEKAERTS, M. Motivace k učení. In WALBERG, H. J. (ed). Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, s. 55-76, 2005. SCHUNK, D. H., PINTRICH, P. R., MEECE, J. L. Motivation in Education: Theory, Research, and Applications. New Jersey: Pearson Education, 2008. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. LARKIN, S. Metacognition in Young Children. New York: Routledge, 2010. DUCKWORTH, K., AKERMAN, R., MACGREGOR, A., SALTER, E., VORHAUS, J. Self-regulated learning: a literature review. Centre for Research on the Wider Benefits of Learning, Research Report 33. London: University of London, 2009. MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení: Jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál, 2009.

Požadavky

Zpracování studie a odborná rozprava nad vybraným tématem z oblasti autoregulace učení žáků.

Garant

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.