Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika jako věda o edukační realitě (CV / DVR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CV / DVR - Pedagogika jako věda o edukační realitě, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Systémové pojetí pedagogiky - vztahy vnitřní a vnější. Normativní, explikační a explanativní charakter pedagogiky. Vzdělávaní založeno na důkazech (evidence-based education) a/nebo na primární zkušenosti jeho aktérů. Realita, prostředí, situace - typologie. Edukační procesy - zákonitosti a variabilita. Aktéři výchovy a vzdělávání - interakce, komunikace, kooperace. Cíle edukace, funkce cílů, proměny v cílech edukace, rozpory a legitimita edukačních cílů. Cíle a vzdělávací obsahy - vztahy. Výzkumně-metodologické základy pedagogiky. Informační a institucionální báze pedagogiky.

Získané způsobilosti

Orientace studenta v rozvoji vědního oboru pedagogika a schopnost řešit konkrétní teoretický problém v kontextu současného stavu vědeckého poznání.

Literatura

FAJKUS, B. Filosofie a metodologie vědy. Vývoj, současnost a perspektivy. Praha: Academia, 2005. ORNSTEIN, A. C. et al. Foundations of education. Belmont, CA, USA, 2010. ISBN 978-0495808954.PELIKÁN, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997. ISBN 80-7178-170-3.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.https: // is.muni.cz/auth/elportal/studovna.pl.PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995. ISBN 80-901294-0-4.HALÍK, T., RANDÁK, J., NOVÁK, A. K čemu dnes humanitní vědy?. KAŠČÁK, O. Moc školy (o formatívnej sile organizácie). Trnava: TU, 2006. KAŠČÁK, O. Škola jako rituálny priestor. Trnava: TU, 2010. KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Škola zlatých golierov. Praha: Slon, 2012. ZELINA, M. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava, 2011. LASSAHN, R. Úvod do pedagogiky. Bratislava: SPN, 1992.

Požadavky

Zpracování odborné studie (v minimálním rozsahu 10 normostran), ve které student prokáže hluboké znalosti a orientaci v oblasti teorie. Student bude při zpracování studie vycházet taky z relevantní zahraniční literatury.

Garant

prof. PhDr. Peter Gavora, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Peter Gavora, CSc.doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.