Předmět Management a marketing (TIMS / TM2M)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TIMS / TM2M - Management a marketing, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Využívá interdisciplinárních poznatků řady studijních oborů a vědních disciplín. Návaznosti jsou vyjádřeny prolínáním filozofie, ekonomie, práva, teorie řízení, sociologie, psychologie, matematiky, informatiky, prognostiky, operačního výzkumu.Tematické moduly (okruhy):- Úvod do studia managementu- Metody projektování- Organizace struktury- Řízení činností- Řízení změn, řízení v krizi- Úvod do studia marketingu- Marketingové plánování- Metody marketingového výzkumu- Firemní kultura- Marketing ve vzdělávání dospělých
Získané způsobilosti
Student má znalosti o historii a rozvojových směrech managementu, aplikacích moderních organizačních struktur a řízení činností a inovačních procesů, v souladu s aktuálními poznatky teorie a praxe. Dokáže vnímat marketing jako komplexní manažerský proces směřující k zodpovědnému vyhledávání a uspokojování požadavků zákazníků (odběratelů služeb).
Literatura
Horák, R. Management. Brno: IMS,, 2008. Řehoř, A. Management a marketing. Brno: IMS,, 2007. KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing,, 2000. Řehoř, A., Šigut, Z. Základy teorie a praxe řízení. Brno: IMS,, 2009. Rektořík, J. a kol. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Praha: Ekopress,, 2002. Bedrnová, E. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press,, 2002.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaZvládnutí požadovaného rozsahu látky. Prostudování předepsané literatury.Forma hodnocení: Zkouška písemná a ústní. Požadavky k hodnocení 1. Vypracování písemné práce v rozsahu od 5 do 7 stran na téma "Management a moje profese" nebo "Moje setkání s marketingem".Písemnou práci je třeba odevzdat nejpozději 7 dnů před zkouškou.2. Absolvování ústní zkoušky v souladu s následujícími tematickými okruhy.1. Management jako vědní disciplína.2. Podstata a obsah aplikovaného managementu.3. Historie managementu.4. Významné školy a směry managementu.5. Pojem organizace struktury. 6. Typologie organizačních struktur.7. Projektování organizačních struktur.8. Řízení změn, transformační řízení.9. Základní pojmy marketingu.10. Cíle, metody a prostředky marketingu.11. Současné pojetí marketingu (7S).12. Marketingový plán. Jeho obsah, užitečnost, překážky.13. Typické nástroje marketingu (marketingový mix).14. Vztahy mezi vnitřními prvky marketingového mixu a faktory vnějšího prostředí.15. Marketingový výzkum. Fáze a typické metody.
Garant
PhDr. Mgr. Zdeněk Šigut, Ph.D.
Vyučující
Ing. Zuzana Němcová, Ph.D.PhDr. Mgr. Zdeněk Šigut, Ph.D.