Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing (TIMS / TM2M)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TIMS / TM2M - Management a marketing, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Využívá interdisciplinárních poznatků řady studijních oborů a vědních disciplín. Návaznosti jsou vyjádřeny prolínáním filozofie, ekonomie, práva, teorie řízení, sociologie, psychologie, matematiky, informatiky, prognostiky, operačního výzkumu.Tematické moduly (okruhy):- Úvod do studia managementu- Metody projektování- Organizace struktury- Řízení činností- Řízení změn, řízení v krizi- Úvod do studia marketingu- Marketingové plánování- Metody marketingového výzkumu- Firemní kultura- Marketing ve vzdělávání dospělých

Získané způsobilosti

Student má znalosti o historii a rozvojových směrech managementu, aplikacích moderních organizačních struktur a řízení činností a inovačních procesů, v souladu s aktuálními poznatky teorie a praxe. Dokáže vnímat marketing jako komplexní manažerský proces směřující k zodpovědnému vyhledávání a uspokojování požadavků zákazníků (odběratelů služeb).

Literatura

Horák, R. Management. Brno: IMS,, 2008. Řehoř, A. Management a marketing. Brno: IMS,, 2007. KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing,, 2000. Řehoř, A., Šigut, Z. Základy teorie a praxe řízení. Brno: IMS,, 2009. Rektořík, J. a kol. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Praha: Ekopress,, 2002. Bedrnová, E. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press,, 2002.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouškaZvládnutí požadovaného rozsahu látky. Prostudování předepsané literatury.Forma hodnocení: Zkouška písemná a ústní. Požadavky k hodnocení 1. Vypracování písemné práce v rozsahu od 5 do 7 stran na téma "Management a moje profese" nebo "Moje setkání s marketingem".Písemnou práci je třeba odevzdat nejpozději 7 dnů před zkouškou.2. Absolvování ústní zkoušky v souladu s následujícími tematickými okruhy.1. Management jako vědní disciplína.2. Podstata a obsah aplikovaného managementu.3. Historie managementu.4. Významné školy a směry managementu.5. Pojem organizace struktury. 6. Typologie organizačních struktur.7. Projektování organizačních struktur.8. Řízení změn, transformační řízení.9. Základní pojmy marketingu.10. Cíle, metody a prostředky marketingu.11. Současné pojetí marketingu (7S).12. Marketingový plán. Jeho obsah, užitečnost, překážky.13. Typické nástroje marketingu (marketingový mix).14. Vztahy mezi vnitřními prvky marketingového mixu a faktory vnějšího prostředí.15. Marketingový výzkum. Fáze a typické metody.

Garant

PhDr. Mgr. Zdeněk Šigut, Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Němcová, Ph.D.PhDr. Mgr. Zdeněk Šigut, Ph.D.