Předmět Ekonomie a management (UMJL / EMADI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UMJL / EMADI - Ekonomie a management, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Ekonomie jako vědní disciplína- Trh a tržní mechanismus- Teorie chování spotřebitele- Teorie výroby. Výrobní faktory- Firma a konkurence.- Typologie firem- Trh výrobních faktorů- Měření národohospodářských výsledků- Inflace a nezaměstnanost- Ekonomický růst a rozvoj- Hospodářský cyklus- Fiskální politika- Monetární politika- Mezinárodní obchod- Tržní selhání a zásahy státu- Předmět managementu, jeho formování a rozvoj v novém tisíciletí- Podnikání jako hospodářský objekt řízení- Funkce řízení a jejich uplatňování- Osobnost a kompetence pro práci manažera- Motivace a řízení- Self management a Time management v práci manažera- Úloha personálního řízení v systému řízení podniku- Vyhledávání, výběr, příjem, adaptace pracovníků- Odborná příprava a profesionální rozvoj pracovníků- Vznik a vývoj marketingu, základní pojmy- Řízení marketingového procesu- Distribuce- Služby a jejich vlastnosti- Model chování spotřebitele a kupní rozhodování- Marketingová komunikace- Marketingové technologie- Marketingový výzkumný systém a proces marketingového výzkumu
Získané způsobilosti
Student prokáže znalosti z oblasti ekonomie, managementu a marketingu a jejich aplikací.
Literatura
Porvazník, Ján. Celostní management. 4., přeprac. a dopl. vyd. Bratislava : IRIS, 2010. ISBN 978-80-89256-48-8.Chovancová, Miloslava. Marketing II. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3.Dohnalová, Z. Mikroekonomie pro bakalářské studium. Zlín, 2009. GREGAR, A. Personální management - vybrané kapitoly. Zlín: UTB, 2010. ŠUMBEROVÁ, P., KOZÁK, V. Základy marketingu. Zlín : UTB, 2003. Kozák, Vratislav. Marketingová komunikace. Vyd. 2., nezm. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. ISBN 978-80-7318-797-2.
Požadavky
Požadavky na studenta budou zveřejněny nejpozději dva měsíce před konáním bakalářské státní závěrečné zkoušky na stránkách Ústavu anglistiky a amerikanistiky.
Garant
doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D.