Předmět Úvod do studia literatury (UMJL / N2ULI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UMJL / N2ULI - Úvod do studia literatury, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Vymezení pojmů: literatura, fikční text, funkce literárního díla- Funkce literárního díla- Edice- Interpretace literárního díla: epika- Interpretace literárního díla: drama- Interpretace literárního díla: lyrika- Přehled interpretačních škol a směrů- Poetika- Literatura a společnost- Literární dějiny- Gender Studies
Získané způsobilosti
Studenti chápou a užívají literárně-teoretické pojmy, jsou schopni interpretovat krátké literární texty, argumentovat s ohledem na tyto texty a umí vytvořit literární analýzu.
Literatura
JEßING, B., KÖHNEN, R. Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2012. ALLKEMPER, A., EKE, N. O. Literaturwissenschaft: Eine Einführung in die Literaturwissenschaft. Stuttgart: UTB, 2010. MEYER-KRENTLER, E., MOENNINGHOFF, B. Arbeitstechniken Literaturwissenschaft. Stuttgart: UTB, 2010. ASMUTH, B. Einführung in die Dramenanalyse. Stuttgart: Metzler, 2009. Petersen, Jürgen H.; Wagner-Egelhaaf, Martina. Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft: Ein Arbeitsbuch. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009. ISBN 978-3503098804.STANZEL, F. K. Theorie des Erzählens. Stuttgart: UTB, 2008. FRANK, H. J. Wie interpretiere ich ein Gedicht? Eine methodische Anleitung. Stuttgart: Francke, 2010.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetPožadavky k zápočtu: 1. Docházka (minimum: 80%).2. Aktivní účast v semináři (četba dle seznamu četby, pracovní listy, diskuze o díle). 3. Esej na vybrané téma.4. Absolvování zápočtového testu s minimální úspěšností 60%.
Garant
Mgr. Libor Marek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Libor Marek, Ph.D.