Předmět Vývoj andragogického myšlení (UPV / AK2VM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / AK2VM - Vývoj andragogického myšlení, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Pedagogika jako teorie a praxe výchovy a vzdělávání- Kontexty výchovy- Výchova jako předmět pedagogiky- Faktor "Čas" ve výchově, lidský vztah jako osa výchovy- Výchovné působení- Výchova podporující lidský růst- Chaos a řád ve výchově- Pedagogický výzkum - teorie a praxe- Etika ve výchově
Získané způsobilosti
Student se orientuje v pedagogické terminologii, zná nejdůležitější pedagogické teorie, pracuje s odbornou pedagogickou literaturou, dokáže teoretické poznatky aplikovat do praxe.
Literatura
PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.Průcha, Jan. Přehled pedagogiky : úvod do studia oboru. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 8071783994.Cipro, Miroslav. Slovník pedagogů. 1. vyd. Praha : M. Cipro, 2001. ISBN 80-238-6334-7.Štverák, Vladimír. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. 2., dopl. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-797-6.Vorlíček, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. 1. vyd. Jinočany : H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X.PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.BRUNER, J. S. On knowing : essays for the left hand. Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 1962. PRůCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.Skalková, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004. ISBN 8073150603.Geist, Bohumil. Sociologický slovník. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 8085605287.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaZkouška: seminární práce k zadanému dílčímu tématu z oblasti pedagogiky v rozsahu 3 - 5 stran; schopnost navzájem propojovat poznatky a aplikovat je v praxi; znalost zadané odborné literatury a dalších odborných pramenů; pochopení základních pedagogických pojmů a kategorií.
Garant
prof. PhDr. Viera Prusáková, CSc.Mgr. Eva Šalenová
Vyučující
prof. PhDr. Viera Prusáková, CSc.