Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika (UPV / BPKPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / BPKPE - Sociální pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Hlavním cílem bakalářské zkoušky ze sociální pedagogiky je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.

Literatura

KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK - PROSTŘEDÍ - VÝCHOVA : k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Porál, 2004. ERAUT, M. Developing Professional Knowledge and Competence. London: Falmer Press, 1994. Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.Brezinka, Wolfgang. Filozofické základy výchovy. 1. vyd. Praha : Zvon, 1996. ISBN 8071131695.CACH, J.; DVOŘÁK, K. G. A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: SPN, 1978. BAUMAN, Z. Globalizace : Důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta, 1999. ISBN 80-20-0817-7.Pelikán, Jiří. Hledání těžiště výchovy. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.CELÁ, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín: UTB, 2006. PŘADKA, M. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PdF MU, 2002. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : Vydavatelství Univerzity Palackého, 1996. ISBN 80-04-25415-2.ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007. Hladík, Jakub. Multikulturní výchova : (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.PILCH, T.; LEPALCZYK, I. (eds.). Pedagogika spoleczna. Warszawa: Žak, 1995. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál, 1998. ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. KOLEKTIV AUTORŮ. Psychosomatické disciplíny v přípravě pedagogů: východiska a první zkušenosti. Brno: Paido, 2008. HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: Aisis, 2005. WROCZYNSKI, R. Sociálna pedagogika. Bratislava: SPN, 1968. HRONCOVÁ, J.; HUDECOVÁ, A.; MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 2001. Bakošová, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané kapitoly. Bratislava: FF UK,, 1994. Geist, Bohumil. Sociologický slovník. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 8085605287.BAUMARD, P. Tacit Knowledge in Organizations. London: SAGE Publications, 2001. HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.Úmluva o právech dítěte. In Sdělení Federálního ministerstva zahraničích věcí č. 104/1991 Sb. HAVLÍK, R.; PROKOP, J.; NOVOTNÁ, M. Vybrané kapitoly ze sociologie výchovy a vzdělávání. Praha: Karolinum, 1993. HRADEČNÁ, M. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 1998. Horká, Hana. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2., rozš. a dopl. vyd. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-850.ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál,, 2008.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen SZŘ), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, PhD.