Předmět Sociálně výchovné poradenství (UPV / KP0VP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / KP0VP - Sociálně výchovné poradenství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- poradenský proces jako součást profesionálního doprovázení v pomáhajících profesích.- laické versus profesionální poradenství a doprovázení.- základní principy poskytování sociálně výchovného poradenství.- základy etiky poradenské práce.- druhy a formy sociálně výchovného poradenství.- kariérové poradenství, poradenství v oblasti sociálně patologických jevů, poradenství v tíživé životní situaci apod.- individuální versus skupinové poradenství a práce s rodinou v poradenském procesu.- výchovné poradenství na školách a ve školských zařízeních.- doprovázení a školská sociální práce.- využití sociometrie při práci s vrstevnickými skupinami.- metadoprovázení pracovníků v poradenském procesu.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu je student schopen poskytovat individuální i skupinové sociálně výchovné poradenství a účelně doprovázet děti a mladistvé i jejich rodinné příslušníky při řešení sociálně výchovných obtíží. Orientuje se v přístupech uplatňovaných v rámci sociálně výchovného poradenství a doprovázení. Dokáže identifikovat potřeby vrstevnických skupin a s těmito pracovat.
Literatura
Vávrová, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012. Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. Pešová, I., Šamalík, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. Baštecká, B. a kol. Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada, 2013. Hargašová, M. a kol. Skupinové poradenství. Praha: Grada, 2009. Michalík, J. Poradenství uživatelům sociálních služeb. Olomouc: Výzkumné centrum integrace zdravotně postižených, 2008. Sociální práce / Sociálna práca. Školská sociálna práca, roč. 13, č. 2. Brno: ASVSP, 2013. Lerner, R. M. Thriving in childhood and adolescence: the role of self-regulation processes. San Francisco: Jossey-Bass, 2011. Vybraná ustanovení zákonů č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, č. 94/1963 Sb., o rodině a č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Požadavky
Aktivní účast na přednáškách a splnění zadaného úkolu.V rámci ústní zkoušky jsou ověřovány studentem osvojené odborné znalosti z oblasti sociálně výchovného poradenství a doprovázení. Součástí ústní zkoušky je sebereflexe a následná diskuze nad předloženým poradenským rozhovorem.
Garant
doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D.