Předmět Metody práce s problémovými dětmi a ml. (UPV / KP8MP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / KP8MP - Metody práce s problémovými dětmi a ml., Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Projevy a příčiny problémového chování dětí a mládeže- Kázeň dětí a mládeže- Lhaní, záškoláctví u dětí a mládeže- Agrese u dětí a mládeže ("malí násilnící")- Hyperaktivní děti- Sebevražednost u dětí a mládeže- Subkultury (hackeři, emo, graffiti aj.)- Přetěžování dětí a mládeže. Požadavky (školní, rodinné, společenské) kladené na děti amládež- Problémové dítě a okolí. Předsudky, stereotypy- Volný čas, prevence- Asertivita- Aktivity
Získané způsobilosti
Student identifikuje problémové dítě, zná základní charakteristiky ADHD, záškoláctví, agresivity aj. Orientuje se v subkulturách mládeže a v základních sociálně patologických jevech (kriminalita dětí a mládeže, užívání návykových látek, šikana aj.). Navrhuje způsoby řešení problémů.
Literatura
DUPAUL, G., J. ADHD in the schools: assessment and intervention strategies. New York: Guilford Press,, 2004. POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Praha: Portál, 2011. ŠTÍPEK, P. Dítě na zabití: příručka pro rodiče dětí a dospívajících s problémovým chováním. Praha: Portál,, 2011. MICHALOVÁ, Z. Předškolák s problémovým chováním. Praha, Portál,, 2012. AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ONDRÁČEK, P. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo?. Praha: ISV,, 2006. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha:Karolinum, 2005.
Požadavky
Ukončení předmětu je podmíněno aktivní účastí studentů při vypracovávání společných úkolů ve skupinách během výukových bloků a odevzdáním zpracovaného tématu v písemné podobě.
Garant
Mgr. Anna Petr Šafránková, Ph.D.PhDr. Hana Včelařová
Vyučující
Mgr. Anna Petr Šafránková, Ph.D.PhDr. Hana Včelařová