Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická komunikace (UPV / KP9PK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / KP9PK - Pedagogická komunikace, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- sociální styk a sociální komunikace - vymezení pojmu. Komunikační modely. Motivy komunikace a její význam v dnešní společnosti.- charakteristika a pravidla komunikace učitel-žák jako případ sociální komunikace. Role komunikace v učitelské přípravě a praxi.- rétorika a vývoj řečnictví. Sebeprezentace a komunikování před publikem.- výraz osobního projevu - verbální složka, neverbální složka a nepřímé komunikační okolnosti.- sociální vnímání a naslouchání.- komunikační styly.- monolog a dialog v edukaci.- bariéry v komunikaci. Problémová komunikace - kritika, konflikty a nezdravá komunikace.- pozitivní komunikace. Kritéria psychického zdraví.- komunikační dovednosti a jejich rozvíjení.- organizační formy ve vyučování z hlediska komunikace.- pozorování a hodnocení komunikace.

Získané způsobilosti

Student zná podmínky a pravidla sociální komunikace, komunikační modely, motivech komunikace a jejího významu v dnešní společnosti. Charakterizuje základní pravidla komunikace učitel-žák a dokáže interpretovat roli komunikace v učitelské přípravě a praxi. Student identifikuje základní prvky výrazu osobního projevu - verbální složka, neverbální složka a nepřímé komunikační okolnosti. Používá různé komunikační styly a organizační formy ve vyučování z hlediska komunikace.

Literatura

Svatoš, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. Nelešovská, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2005. Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. Zelinová, M. Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Praha: Portál, 2007. Vališová, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. Praha: Grada, 2005. Pláňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy-dovednosti-poruchy. Praha: Grada, 2005.

Požadavky

Studium je organizováno v rozsahu 10 hodin přímé výuky formou semináře a 5 hodin distanční formy studia. Distanční forma probíhá formou studia doporučené literatury, dále student vypracuje seminární práci na zadané téma ve vztahu k aktuálním trendům v dané oblasti, kterou konzultuje elektronickou formou s vyučujícím.Povinná účast na první konzultaci. Dále účast nutná v rámci konzultace s vlastním vystoupením. Klasifikovaný zápočet: vypracování zadaného osobního portfolia z oblasti mapování a rozvíjení komunikačních dovedností.

Garant

Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Eva Šalenová