Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální psychologie a aplikace soc. ped (UPV / MPPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / MPPE - Sociální psychologie a aplikace soc. ped, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Jde o ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny: Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Státní závěrečná zkouška se skládá z obhajoby diplomové práce a dále z dílčí ústní zkoušky ze sociální psychologie a aplikace sociální pedagogiky. Cílem státní závěrečné zkoušky je ověření vědomostí, znalostí a dovedností, které student získal v průběhu studia.Úspěšným zvládnutím zkoušky student prokazuje, že si během navazujícího magisterského studia v dostatečné míře osvojil všechny znalosti, dovednosti a kompetence v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru. Student umí definovat a objasnit základní pojmosloví, dokáže aplikovat metody a techniky z oboru, prokáže orientaci v dané problematice.

Literatura

Berkowitz, L. Advances in experimental social psychology. New York, 1987. Jedlička, R., Koťa, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha, 1998. Musil, J. V. Analýza procesu sociální interakce. Olomouc, 2006. Kolář, M. Bolest šikanování. Praha, 2001. Říčan, P. Cesta životem. Praha, 1990. Jedlička, R., Klímá, P., et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha, 2004. Brown, T.M., Pullen, I.M., Scott, A. I. F. Emergentní psychiatrie. Praha, 1992. Goleman, D. Emoční inteligence. Praha, 1997. Shapiro, E. L. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha, 1998. Mühlpachr, P. Gerontopedagogika. Brno, 2004. Lindzey, G. Handbook of social psychology. New York, 1984. Lukasová, E. I tvoje utrpení má smysl. Brno, 1998. Mareš, J. et al. Kvalita života u dětí a dospívajících I. Brno, 2006. Frankl, V. E. Lékařská péče o duši. Brno, 1996. Matoušek, O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Praha, 2003. Machů, E. Nadaný žák. Brno, 2010. Allport, G. W. O povaze předsudků. Praha, 2004. Schneider, J. W. O smyslu a důležitosti životních krizí: psycholog k problémům moderního života. Hranice, 2005. Pávková, J., Hájek, B., Hofbauer, B. Pedagogika volného času. Praha, 2002. Janoušek, J., Hoskovec, J., Štikar, J. Psychologický výkladový atlas. Praha, 1993. Atkinsonová, R. L. et al. Psychologie. Praha, 1995. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, 1997. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, 1999. Blatný, M. Psychosociální souvislosti osobní pohody. Brno, 2005. Bakošová. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava, 2006. Schilling, J. Sociálna práca. Bratislava, 1999. Mareš, J. et al. Sociální opora u dětí a dospívajících II. Hradec Králové, 2002. Musil, J. Sociální psychologie. Zlín, 2005. Hewstone, M., Strobe, W. Sociální psychologie. Praha, 2006. Musil, J. V., Musilová, M. Sociografie: Milieusociogram v sociálně pedagogické a psychologické diagnostice. Olomouc, 2006. Musil, J. V., Směšná, M. L. Sociometrická technika: metodická příručka nejen pro mimoškolní výchovu I. Olomouc, 2006. Determann, D. K., Sternberg, R. J. Transfer on trial: Intelligence, cognition, an instruction. Norwood, 1993. Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. et al. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha, 1995. Úvod do supervize a jejího významu pro pomáhající profese. Tišnov, 2002. Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha, 2000. Nakonečný, M. Základy psychologie osobnosti. Praha, 1993. Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Praha, 2003. Zákon č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Lorenz, K. 8 smrtelných hříchů. Praha, 1990.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen ?SZŘ?), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, PhD.