Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociálně výchovná práce a poradenství (UPV / MPSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / MPSV - Sociálně výchovná práce a poradenství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Jde o ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny: Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Státní závěrečná zkouška se skládá z obhajoby diplomové práce a dále z dílčí ústní zkoušky ze sociálně výchovného práce a poradenství.Cílem státní závěrečné zkoušky je ověření vědomostí, znalostí a dovedností, které student získal v průběhu studia.Úspěšným zvládnutím zkoušky student prokazuje, že si během navazujícího magisterského studia v dostatečné míře osvojil všechny znalosti, dovednosti a kompetence v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru. Student umí definovat a objasnit základní pojmosloví, dokáže aplikovat metody a techniky z oboru, prokáže orientaci v dané problematice.

Literatura

BARTOŇKOVÁ, H., ŠIMEK, D. Andragogika. Olomouc: SDV, 2002. BENEŠ, M. Andragogika, filosofie - věda. Praha: Eurolex Bohemia, 2008. BENEŠ, M. Andragogika. Teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. RABUŠIC, L. Česká společnost a senioři. Brno: MUNI, 2001. KUČEROVÁ, S. Člověk - hodnoty - výchova. Prešov: ManaCon, 1996. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1991. ČORNANIČOVÁ, R. Edukácia seniorov: vznik, rozvoj, podnety pre geragogiku. Bratislava: UK, 2007. HAŠKOVCOVÁ, H. . Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1990. KOHOUTEK, R. Historie pedagogicko-psychologického poradenství. Brno: CERM, 1999. CULLEY, S., BOND, T. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Praha: Portál, 2008. PAULÍK, K. aj. Kapitoly z biodromálního poradenství. Ostrava: OU, 1994. VENDEL, Š. Kariérní poradenství. Praha: Grada, 2008. VYKOPALOVÁ, H. Krize a psychosociální pomoc. Zlín: UTB, 2007. KASTOVÁ, V. Krize a tvořivý přístup k ní. Typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Praha: Spektrum, 2000. VODÁČKOVÁ, H. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. HOLÁ, L. Mediace. Způsob řešení lidských konfliktů. Praha: Grada, 2003. MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. GABURA, J.; PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Praha: Sociologické nakl., 1995. DRYDEN, W. Poradenství. Praha: Portál, 2008. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. NOVÁK, T.; PRŮCHOVÁ, B. Předrozvodové a rozvodové poradenství. Praha: Portál, 2005. HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. HAMILTON, I. S. Psychologie stárnutí. Praha: Portál, 1999. HOMOLA, M.; PETŘKOVÁ, A. Psychologie výchovy a vzdělávání I. Psychologie dospělých. Olomouc: UP, 1985. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-496-6.GIUSSANI, L. Riziko výchovy. Praha: Zvon, 1996. AUGER, L. Strach, obavy a jejich překonávání. Praha: Portál, 1998. KUČEROVÁ, S. Texty ke studiu otázek výchovy. Brno: MU, 1998. MICHÁLEK, J. Typologie výchovy. Praha: Oikumene, 1996. MÍČEK, L.; ZEMAN, V. Učitel a stres. Opava: Vade Mecum, 1997. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. PETŘKOVÁ, A. Úvod do gerontagogiky I., II. Olomouc: SDV, 2004. OSLADILOVÁ, D. Úvod do školního psychologického poradenství. Olomouc: RUP, 1986. Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. JOCHMANN, V. Výchova dospělých - andragogika. AUPO, Sociologica - Andragogica 1, 1992. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Zákon č. 257/2000 Sb., o probační a mediační službě. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen ?SZŘ?), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, PhD.

Vyučující

Ing. David Vávra