Předmět Teorie sociální pedagogiky (UPV / MPTSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / MPTSP - Teorie sociální pedagogiky, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Hlavním cílem státní závěrečné zkoušky z teorie sociální pedagogiky je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.
Literatura
KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK - PROSTŘEDÍ - VÝCHOVA : k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Porál, 2004. ERAUT, M. Developing Professional Knowledge and Competence. London: Falmer Press, 1994. Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.Brezinka, Wolfgang. Filozofické základy výchovy. 1. vyd. Praha : Zvon, 1996. ISBN 8071131695.CACH, J.; DVOŘÁK, K. G. A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: SPN, 1978. BAUMAN, Z. Globalizace : Důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta, 1999. ISBN 80-20-0817-7.Pelikán, Jiří. Hledání těžiště výchovy. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.CELÁ, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín: UTB, 2006. PŘADKA, M. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PdF MU, 2002. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : Vydavatelství Univerzity Palackého, 1996. ISBN 80-04-25415-2.ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada, 2007. Hladík, Jakub. Multikulturní výchova : (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.PILCH, T.; LEPALCZYK, I. (eds.). Pedagogika spoleczna. Warszawa: Žak, 1995. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál, 1998. ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. KOLEKTIV AUTORŮ. Psychosomatické disciplíny v přípravě pedagogů: východiska a první zkušenosti. Brno: Paido, 2008. HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: Aisis, 2005. WROCZYNSKI, R. Sociálna pedagogika. Bratislava: SPN, 1968. HRONCOVÁ, J.; HUDECOVÁ, A.; MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 2001. BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané problémy. Bratislava: FFUK, 1994. Geist, Bohumil. Sociologický slovník. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 8085605287.BAUMARD, P. Tacit Knowledge in Organizations. London: SAGE Publications, 2001. HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.Úmluva o právech dítěte. In Sdělení Federálního ministerstva zahraničních věcí. HAVLÍK, R.; PROKOP, J.; NOVOTNÁ, M. Vybrané kapitoly ze sociologie výchovy a vzdělávání. Praha: Karolinum, 1993. HRADEČNÁ, M. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 1998. Horká, Hana. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2., rozš. a dopl. vyd. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-850.ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál,, 2008.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen ?SZŘ?), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
doc. PhDr. Lenka Haburajová Ilavská, PhD.