Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Inovativní přístupy ve vzdělávání (UPV / PP2IP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP2IP - Inovativní přístupy ve vzdělávání, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Alternativní a inovativní pedagogické směry a přístupy.- Současné trendy a úkoly pedagogiky.- Aktuální pedagogické problémy a otázky.- Kurikulární reforma.- Tradice a modernizace ve výchově.- Pedagogická prognostika.

Získané způsobilosti

Student dokáže vysvětlit pojmy alternativní a inovativní přístupy ve vzdělávání. Dokáže je posoudit a zaujmout k nim stanovisko. Orientuje se v současných pedagogických trendech. Získané poznatky aplikuje do praxe.

Literatura

PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.Efektivní učení ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071785563.PASCH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. A KOL. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.Průcha, Jan. Česko-anglický pedagogický slovník = Czech-English dictionary of education. 1. vyd. Praha : ARSCI, 2005. ISBN 80-86078-50-7.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786314.KOLEKTIV AUTORŮ. Psychosomatické disciplíny v přípravě pedagogů: východiska a první zkušenosti. Brno: Paido, 2008. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž : Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.GRAY, Peter. Svoboda učení. Praha: Scio, 2012. ISBN 978-80-7430-093-6.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.

Požadavky

Student vypracovává didakticky správnou písemnou přípravu na microteaching, vypracovává recenzi odborné publikace z oblasti pedagogických věd. Zkouška probíhá formou odborné diskuse. Student předloží seznam prostudované literatury.

Garant

Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.