Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky (UPV / PP2SP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP2SP - Základy speciální pedagogiky, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Vymezení speciální pedagogiky, terminologie oboru.- Etiologická problematika ve speciální pedagogice.- Speciálně pedagogická diagnostika, spec. pg. metody, komplexní rehabilitační péče.- Socializace lidí s postižením.- Výchova, vzdělávání a pracovní uplatnění zdravotně postižených.- Rodina s postiženým členem.- Pedagogika osob s narušenou komunikační schopností.- Surdopedie.- Tyflopedie.- Psychopedie.- Somatopedie.- Etopedie.- Problematika osob s vícečetným postižením.- Problematika dětí s dílčími deficity.

Získané způsobilosti

Student se orientuje ve speciálně pedagogických disciplínách, využívá terminologii z oblasti speciální pedagogiky, dokáže specifikovat jednotlivé druhy postižení a uvědomit si jejich důsledky v každodenním životě. Aplikuje znalosti z jednotlivých speciálně pedagogických disciplín při plánování podpory poskytované lidem s postižením, kriticky pracuje s mýty týkajícími se života lidí s postižením, zná možnosti vzdělávání a sociálního uplatnění lidí s různým postižením, dokáže informovat o nabízených sociálních službách pro osoby s postižením v místním regionu. Student je schopný zohlednit specifika osob s různým postižením také v komunikaci, přizpůsobit komunikační styl schopnostem osoby s postižením.

Literatura

Sovák, Miloš. Defektologický slovník. 3., upr. vyd. Jinočany : H & H, 2000. ISBN 80-86022-76-5.Renotiérová, M. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0646-2.Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.Říčan, P. Krejčířová, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1049-8 .Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. NOVOSAD, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2009. VÁGNEROVÁ, M a kol. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: VUP, 2000. MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc, 2005. JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001. PŘINOSILOVÁ, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno: MU, 2004.

Požadavky

Zápočet: seminární práce, prezentace zadaného tématuZkouška: znalost látky z probíraných tematických okruhů, písemná práce

Garant

Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.