Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika hry (UPV / PP7MH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP7MH - Metodika hry, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Teorie a vývoj hry, hra z historického hlediska- Specifika hry, hra a motivace, význam hry, klasifikace her, význam prostředí při hře, využití hračky ve hře, výzkumy o hře- Vývojové etapy hry, rozvoj klíčových kompetencí dítěte prostřednictvím hry, hra jako prostředek pedagogické diagnostiky, regulace herních činností- Hra v práci sociálního pedagoga, využití hry v pojetí současného vzdělávání, herní terapie- Postup tvorby a vlastní tvorba herních programů v pedagogických, sociálních i zdravotnických zařízeních- Praktické ukázky herních programů a her

Získané způsobilosti

Student se orientuje v teorii hry, zná typologii hry dětí, má znalosti o vývoji, pojetí, principech a zákonitostech hry, rozumí jednotlivým funkcím her. Student dokáže plánovat herní aktivity, umí poznatky o hře aplikovat v praxi a využívat her při hodnocení a dalším rozvoji dětí.

Literatura

MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J., FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. ŽBIRKOVÁ, V. a kol. Hra a jej sociálně súvislosti. Suchánková, E. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. a kol. Školní družina. HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkové pedagogické učení. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. .

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetDocházka: Aktivní účast na semináři.Klasifikovaný zápočet: Zvládnutí teoretického základu, studium doporučené literatury z oblasti hry dětí. Působení v praxi - pozorování a analýza hry dětí, prostředí pro hru, strategií pedagoga. Zpracování a realizace herního programu pro pedagogické či sociální zařízení, zpracování a prezentace dílčích úkolů.

Garant

Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.