Předmět Metody práce s problémovými dětmi (UPV / PP7PP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP7PP - Metody práce s problémovými dětmi, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Problémové dítě a okolí. Projevy, příčiny, předsudky, stereotypy.- Kázeň dětí a mládeže, hyperaktivní projevy.- Lhaní, záškoláctví u dětí a mládeže.- Agresivní projevy u dětí a mládeže. Asertivní jednání.- Sebevražedné chování u dětí a mládeže.- Subkultury (hackeři, emo, graffiti aj.).- Požadavky (školní, rodinné, společenské) kladené na děti a mládež. Otázka "přiměřenosti"požadavků.- Volný čas. Prevence.
Získané způsobilosti
Student chápe relativitu označování dětí jako "problémových", chápe vzájemnost interakce mezi vychovávajícím a dítětem. Student prokazuje odbornou orientaci ve všech probíraných okruzích, navrhuje možné způsoby řešení k uváděným kazuistikám.
Literatura
DUPAUL, G., J. ADHD in the schools: assessment and intervention strategies. ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha, 1995. ISBN 80-7178-049-9.CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Hofbauer, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789275.KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové, 1999. ISBN 80-7041-135-X.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Ondráček, Petr. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo- : informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce rušivě. Vyd. 1. Praha : ISV, 2003. ISBN 8086642186.LANGOVÁ, M. et al. Učitel v pedagogických situacích. Praha, 1992. ISBN 80-7066-613-7.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetPředpokladem získání klasifikovaného zápočtu je splnění následujících úkolů: 1. Aktivní účast na seminářích. 2. Průběžné plnění zadaných úkolů (vyhledávání informací aj.). 3. Prezentace zvoleného tématu z předložených okruhů a odevzdání zpracovaného tématu v písemné podobě. 4.Přiměřené studijní výsledky během průběžného zkoušení studentů v semestru
Garant
Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.PhDr. Hana Včelařová