Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvalitativní a kvantitativní metodologie (UPV / PP8KK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP8KK - Kvalitativní a kvantitativní metodologie, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Metodologické problémy současného sociálního (zejména pedagogického) výzkumu.- Pojetí sociálního výzkumu, jeho designy. Projekt výzkumu.- Měření v sociálním výzkumu, jeho validita, reliabilita a praktičnost.- Výběr výzkumného souboru.- Vybrané metody (techniky) kvalitativního a kvantitativního výzkumu.- Zpracování kvantitativních dat (metody pro analýzu nominálních dat, ordinálních dat a metrických dat) a analýza dat v programu Statistica.- Zpracování kvalitativních dat (kódování dat, jeho druhy a použití, další vybrané techniky).- Interpretace dat (od projektu výzkumu k výzkumné zprávě).

Získané způsobilosti

Student:- dovede zpracovat projekt pedagogického výzkumu,- je způsobilý připravit a realizovat pedagogický výzkum,- ovládá metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu,- je schopný zpracovat a interpretovat výzkumná data,- dovede napsat zprávu o výzkumu.

Literatura

BURNS, R. B. Introduction to Research Methods. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice. PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.MUIJS, D. Doing Quantitative Research in Education with SPSS. London: Sage Publications Inc., 2008. ISBN 978-0-7619-4382-2.GAY, L. R., MILLS, G. E., AIRASIAN, P. Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost?. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-822-9.Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.FERJENČÍK, J. Úvod do metologie psychologického výzkumu. KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.

Požadavky

Zvládnutí metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu včetně vyhodnocení dat studenti prokážou zpracováním výzkumného projektu (skupinová práce), jejich znalosti metodologie pedagogického výzkumu budou prověřeny písemným testem.

Garant

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.

Vyučující

Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.