Předmět Výchovné a vzdělávací poradenství (UPV / PP8VV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP8VV - Výchovné a vzdělávací poradenství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Systém výchovně vzdělávacího poradenství.- Poradenství v oblasti školství.- Zásady poradenské práce.- Osobnost a etické aspekty práce poradenského pracovníka.- Poradenství v jednotlivých fázích života dítěte.- Komunikace v poradenském procesu.- Manželské a rodinné poradenství.- Sociální poradenství.- Kariérní poradenství.- Formy a metody poradenské práce.- Interdisciplinární spolupráce (spolupráce učitelů s psychology aj.).- Krizová intervence.
Získané způsobilosti
Student umí definovat základní pojmy z oblasti výchovného a vzdělávacího poradenství (školní zralost, intervence aj.), ví, kde hledat pomoc, pokud si nebude vědět rady s nějakou situací (organizace, časopisy, odborné publikace, weby aj.), kriticky pracuje s informacemi, které prezentují média a společnost, chápe důležitost zásad v poradenské práci, se orientuje v poradenství v oblasti školství (výchovný poradce, PPP aj.), chápe důležitost etických zásad v poradenství, využívá poznatky z oblasti diagnostiky v praxi, zná formy a metody v poradenském procesu, si je vědom důležitosti komunikace v poradenství, je schopen se vcítit do situace ostatních, odmítá útlak a hrubé zacházení s dětmi a mládeží.
Literatura
OPEKAROVÁ, O. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. Praha, 2010. ISBN 978-80-86723-96-9.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3 .Špatenková, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0586-9.DITTRICH, P. Pedagogicko- psychologická diagnostika. GABURA, J., PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. ČÁP, D. Výchovné poradenství. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha, 1997. ISBN 80-7178-150-9.Pešová, Ilona. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1216-4.LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů: poradenské minimum pro učitele. Praha, 1998. ISBN 80-86106-00-4.Vágnerová, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha, 2007. ISBN 978-80-86429-36-6.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočet.Předpokladem získání klasifikovaného zápočtu je splnění následujících úkolů: - Aktivní účast na seminářích. - Průběžné plnění zadaných úkolů (vyhledávání informací aj.), prezentace seminární práce. - Úspěšné absolvování závěrečného testu.
Garant
Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.Mgr. Eva Šalenová