Předmět Vybrané problémy v komunikaci (UPV / PP9PN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPV / PP9PN - Vybrané problémy v komunikaci, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Sociální styk a sociální komunikace- Sociální vnímání a naslouchání.- Komunikační styly.- Rétorika a vývoj řečnictví.- Výraz osobního projevu- Asertivita v komunikaci.- Konflikt a komunikace.- Poruchy v interpersonální komunikaci.- Pozitivní komunikace. Kritéria psychického zdraví.- Komunikační dovednosti a jejich rozvíjení.- Skupinová komunikace.
Získané způsobilosti
Ve výuce předmětu se nastavují podmínky pro celistvější rozvoj sociálně komunikativní a pedagogicko-didaktické komunikativní složky profesního působení, zároveň se vytváří prostor k dotváření individuálních osobnostních vlastností studentů v modelovém sociálním a profesním styku.
Literatura
Plaňava, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací : přístupy, dovednosti, poruchy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0858-2.Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.DAVIS, G. A., RIMM, S. B. Education of the Gifted and Talented. . Roberts, Julia L. Enrichment opportunities for gifted learners. Waco : Prufrock Press, 2005. ISBN 978-1-59363-020-1.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace : teoretická minima a praktické náměty. Vyd. 2., upr. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-176-7.Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 8024707381.MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy. Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočet.Předpokladem ukončení předmětu je aktivní přístup k výuce, prokázaný mj. vypracováním prezentace na zadané téma.
Garant
Mgr. Eva Machů, Ph.D.Mgr. Eva Šalenová