Předmět Didaktika mateřské školy (USP / BMDMS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMDMS - Didaktika mateřské školy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Hlavním cílem bakalářské zkoušky z aplikované psychologie je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.
Literatura
KREJČOVÁ, V. (ed.). Aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. Gillberg, Christopher. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty : výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-498-4.Dětská a adolescentní psychiatrie. Vyd. 2. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. KLENKOVÁ, J., KOLBÁKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství, 2003. Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.DITTRICHOVÁ, J. a kol. Chování dítěte a raného věku a rodičovská péče. Praha: Grada Publishing, 2004. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MO, 1995. LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido, 2005. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.Hoskovcová, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1424-8.LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2005. Hartl, Pavel. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 807178303X.VACEK, P. Psychologie morálního vědomí žáků. Praha: Portál, 2008. KONEČNÝ, J., URBANOVSKÁ, E. Psychologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. Sobotková, Irena. Psychologie rodiny. 2., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.Fontana, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786268.Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.GUILAUD, M. Relaxace v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí . Praha, Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-323-9.GILLERNOVÁ, I. a kol. Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN, 1990. Hrabal, Vladimír. Sociální psychologie pro učitele : vybraná témata. 2. přeprac. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 8024604361.MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. Vágnerová, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2003. VAŠÁTKOVÁ, D. Vybraná témata pedagogické psychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2007. Prokešová, Ludmila. Zvládání emočních problémů školáků. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071785342.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.