Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika mateřské školy (USP / BMDMS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMDMS - Didaktika mateřské školy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Hlavním cílem bakalářské zkoušky z aplikované psychologie je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.

Literatura

KREJČOVÁ, V. (ed.). Aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. Gillberg, Christopher. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty : výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-498-4.Dětská a adolescentní psychiatrie. Vyd. 2. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. KLENKOVÁ, J., KOLBÁKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství, 2003. Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.DITTRICHOVÁ, J. a kol. Chování dítěte a raného věku a rodičovská péče. Praha: Grada Publishing, 2004. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MO, 1995. LAZAROVÁ, B. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido, 2005. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.Hoskovcová, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1424-8.LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2005. Hartl, Pavel. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 807178303X.VACEK, P. Psychologie morálního vědomí žáků. Praha: Portál, 2008. KONEČNÝ, J., URBANOVSKÁ, E. Psychologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. Sobotková, Irena. Psychologie rodiny. 2., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.Fontana, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786268.Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.GUILAUD, M. Relaxace v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí . Praha, Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-323-9.GILLERNOVÁ, I. a kol. Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN, 1990. Hrabal, Vladimír. Sociální psychologie pro učitele : vybraná témata. 2. přeprac. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 8024604361.MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. Vágnerová, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2003. VAŠÁTKOVÁ, D. Vybraná témata pedagogické psychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2007. Prokešová, Ludmila. Zvládání emočních problémů školáků. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071785342.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.