Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Problém. tém. z didaktiky předškol. věku (USP / BMPDP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMPDP - Problém. tém. z didaktiky předškol. věku, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Hlavním cílem bakalářské zkoušky z praktických problémových témat z didaktiky předškolního věku je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.

Literatura

HAUSER, P., KNESELOVÁ, H., MARTINEC, I. Didaktika českého jazyka. Brno: MU, 1998. HEJNÝ, M. KUŘINA. K. Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vzdělávání. Praha: Portál, 2001. NOVÁK, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání, metodika rozvíjení početních dovedností. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. LOOSEOVÁ, A., C. a kol. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1999. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2004. ISBN 8073150719.NEZVALOVÁ, D. a kol. Integrovaná přírodověda. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ŠAFROVÁ, A. Jak mluvíme (kapitoly o komunikaci). Brno: MU, 1994. MARTIN, M. Jak řešit problémy se školou. (Lexikon pro rodiče). Praha: Portál, 1999. EMMERLINGOVÁ, S. Když dětem nejde čtení 1., 2. Praha: Portál, 2000. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha: Portál, 1999. SVOBODOVÁ, J. Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní. Praha: IPPP, 1998. SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995. BLAŽKOVÁ, R. MATOUŠKOVÁ, K. VAŇUROVÁ, M. Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení. Brno: Metodický materiál, 1998. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. NOVOTNÁ, M. Pojetí výuky čtení a psaní na 1. stupni primární školy. Brno, 1997. BLAŽKOVÁ, R. MATOUŠKOVÁ, K. VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. TUPÝ, K. Prvouka na zvláštní škole, metodická příručka. Praha: Septima, 1995. PODROUŽEK, L., JŮZA, J. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: A. Čeněk, 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.BLAŽKOVÁ, R. Texty k didaktice matematiky. Brno: MU, 1995. PETR, J. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství primárních škol. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2001. FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J., NOVOTNÁ, M. Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. Brno: Paido, 1999. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.