Předmět Problém. tém. z didaktiky předškol. věku (USP / BMPDP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMPDP - Problém. tém. z didaktiky předškol. věku, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Hlavním cílem bakalářské zkoušky z praktických problémových témat z didaktiky předškolního věku je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.
Literatura
HAUSER, P., KNESELOVÁ, H., MARTINEC, I. Didaktika českého jazyka. Brno: MU, 1998. HEJNÝ, M. KUŘINA. K. Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vzdělávání. Praha: Portál, 2001. NOVÁK, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání, metodika rozvíjení početních dovedností. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. LOOSEOVÁ, A., C. a kol. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1999. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2004. ISBN 8073150719.NEZVALOVÁ, D. a kol. Integrovaná přírodověda. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ŠAFROVÁ, A. Jak mluvíme (kapitoly o komunikaci). Brno: MU, 1994. MARTIN, M. Jak řešit problémy se školou. (Lexikon pro rodiče). Praha: Portál, 1999. EMMERLINGOVÁ, S. Když dětem nejde čtení 1., 2. Praha: Portál, 2000. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha: Portál, 1999. SVOBODOVÁ, J. Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní. Praha: IPPP, 1998. SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995. BLAŽKOVÁ, R. MATOUŠKOVÁ, K. VAŇUROVÁ, M. Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení. Brno: Metodický materiál, 1998. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. NOVOTNÁ, M. Pojetí výuky čtení a psaní na 1. stupni primární školy. Brno, 1997. BLAŽKOVÁ, R. MATOUŠKOVÁ, K. VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. TUPÝ, K. Prvouka na zvláštní škole, metodická příručka. Praha: Septima, 1995. PODROUŽEK, L., JŮZA, J. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: A. Čeněk, 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.BLAŽKOVÁ, R. Texty k didaktice matematiky. Brno: MU, 1995. PETR, J. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství primárních škol. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2001. FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J., NOVOTNÁ, M. Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. Brno: Paido, 1999. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.