Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předškolní pedagogika (USP / BMPPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMPPP - Předškolní pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Hlavním cílem bakalářské zkoušky z předškolní pedagogiky je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.

Literatura

GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce - prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 2., aktualiz. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789771.Informatorium. časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. MLEJNEK, J., ROZTOČILOVÁ, J. Dětská tvořivá hra. Praha: IPOS, 2004. Špaňhelová, Ilona. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.MAZAL, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Kutálková, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy : rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1040-4.HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Portál: Praha, 2000. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola - teorie a praxe I. Olomouc: UP, 2004. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn. Teorie a praxe II. Olomouc: UP, 2006. RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše dítě. Pardubice: FF Univerzity Pardubice, 2006. Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.MŐNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Nadané dítě. Praha: Grada, 2002. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : bílá kniha. Praha : Tauris, 2001. ISBN 8021103728.Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice. Praha: MŠMT, 2000. Grecmanová, Helena. Obecná pedagogika I. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 8085783207.Obecná pedagogika II. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 808578324X.SVOBODOVÁ, E. Obsah a formy předškolního vzdělávání. České Budějovice: JU v Českých Budějovicích, 2007. Zelinková, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1333-8.Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze : VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.Průcha, Jan. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782521.ŠULOVÁ, L. Problémové dítě a hra. Praha: Josef Raabe, 2003. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní a primární pedagogika. Liberec: TU v Liberci, 2002. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II.: hra (cesta k poznání předškolního dítěte). Liberec: TU v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-786-1.BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha: Portál, 1996. MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I. Psychologie pro učitelky MŠ. Praha: Portál, 2003. Opravilová, Eva. Rok v mateřské škole : učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-847-3.RVP PV [online]. Praha: VÚP, 2004 [cit. 2007-10-30]. Dostupný z WWW: . BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN ISBN 80-7178-537-.Claycomb, Patty. Školka plná zábavy : kalendář tvořivých her pro předškolní děti. Vyd. 3. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-120-4.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Waldorfská škola. Olomouc: HANEX, 1997.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.