Předmět Předškolní pedagogika (USP / BMPPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BMPPP - Předškolní pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Hlavním cílem bakalářské zkoušky z předškolní pedagogiky je ověřit, že student úspěšně zvládl studovaný obor, že umí aktivně používat moderní metody a poznatky z oboru, a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či v navazujícím studiu.
Literatura
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce - prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 2., aktualiz. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789771.Informatorium. časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. MLEJNEK, J., ROZTOČILOVÁ, J. Dětská tvořivá hra. Praha: IPOS, 2004. Špaňhelová, Ilona. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.MAZAL, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Kutálková, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy : rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1040-4.HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Portál: Praha, 2000. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola - teorie a praxe I. Olomouc: UP, 2004. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn. Teorie a praxe II. Olomouc: UP, 2006. RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše dítě. Pardubice: FF Univerzity Pardubice, 2006. Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.MŐNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Nadané dítě. Praha: Grada, 2002. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : bílá kniha. Praha : Tauris, 2001. ISBN 8021103728.Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péče o děti předškolního věku v České republice. Praha: MŠMT, 2000. Grecmanová, Helena. Obecná pedagogika I. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 8085783207.Obecná pedagogika II. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 808578324X.SVOBODOVÁ, E. Obsah a formy předškolního vzdělávání. České Budějovice: JU v Českých Budějovicích, 2007. Zelinková, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1333-8.Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze : VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.Průcha, Jan. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782521.ŠULOVÁ, L. Problémové dítě a hra. Praha: Josef Raabe, 2003. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní a primární pedagogika. Liberec: TU v Liberci, 2002. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II.: hra (cesta k poznání předškolního dítěte). Liberec: TU v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-786-1.BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha: Portál, 1996. MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I. Psychologie pro učitelky MŠ. Praha: Portál, 2003. Opravilová, Eva. Rok v mateřské škole : učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-847-3.RVP PV [online]. Praha: VÚP, 2004 [cit. 2007-10-30]. Dostupný z WWW: . BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN ISBN 80-7178-537-.Claycomb, Patty. Školka plná zábavy : kalendář tvořivých her pro předškolní děti. Vyd. 3. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-120-4.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Waldorfská škola. Olomouc: HANEX, 1997.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.