Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika (USP / BUKPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BUKPE - Pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.

Získané způsobilosti

Student u bakalářské zkoušky z pedagogiky prokáže úspěšné zvládnutí studovaného oboru, dále že aktivně umí používat moderní metody a poznatky z oboru a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či navazujícím studiu.

Literatura

Belz, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 2., aktualiz. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789771.Kučerová, Stanislava. Člověk. Hodnoty. Výchova : kapitoly z filozofie výchovy. 1. vyd. Prešov : Manacon, 1996. ISBN 8085668343.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 8071782629.Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789658.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Maňák, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita, 1994. ISBN 8021002107.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině : [jak pracovat s kurikulem]. Vyd. 2. Praha : Portál, 2005. ISBN 8073670542.Průcha, Jan. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1365-6.Švec, Vlastimil. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu : pracovní sešit. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3.Průcha, Jan. Přehled pedagogiky : úvod do studia oboru. Vyd. 2. aktualiz. Praha : Portál, 2006. ISBN 8071789445.Spilková, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.Jůva, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky. 6., rozš. vyd. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-151-5.Mareš, Jioí. Styly ueení žáku a studentu. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782467.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Průcha, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. ISBN 8085931494.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1444-X.JŮVA, V. ST., JŮVA,V. ML. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-78-8.PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.Maňák, Josef. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 8073150395.Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.

Požadavky

Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.

Garant

Mgr. Ilona Kočvarová, Ph.D.