Předmět Pedagogika (USP / BUKPE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BUKPE - Pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Student u bakalářské zkoušky z pedagogiky prokáže úspěšné zvládnutí studovaného oboru, dále že aktivně umí používat moderní metody a poznatky z oboru a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či navazujícím studiu.
Literatura
Belz, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 2., aktualiz. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789771.Kučerová, Stanislava. Člověk. Hodnoty. Výchova : kapitoly z filozofie výchovy. 1. vyd. Prešov : Manacon, 1996. ISBN 8085668343.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 8071782629.Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071789658.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 5. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.Maňák, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita, 1994. ISBN 8021002107.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině : [jak pracovat s kurikulem]. Vyd. 2. Praha : Portál, 2005. ISBN 8073670542.Průcha, Jan. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1365-6.Švec, Vlastimil. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu : pracovní sešit. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3.Průcha, Jan. Přehled pedagogiky : úvod do studia oboru. Vyd. 2. aktualiz. Praha : Portál, 2006. ISBN 8071789445.Spilková, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.Jůva, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky. 6., rozš. vyd. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-151-5.Mareš, Jioí. Styly ueení žáku a studentu. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782467.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Průcha, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. ISBN 8085931494.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1444-X.JŮVA, V. ST., JŮVA,V. ML. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-78-8.PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.Maňák, Josef. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 8073150395.Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
Mgr. Ilona Kočvarová, Ph.D.