Předmět Psychologie (USP / BUKPY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / BUKPY - Psychologie, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí. Doba vyhrazená na jednoho studenta je 60 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Jednacím řádem zkušebních komisí pro státní závěrečnou zkoušku (SD/02/2011) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Studijním a zkušebním řádem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Směrnicí rektora 10/2011.
Získané způsobilosti
Student u bakalářské zkoušky z psychologie prokáže úspěšné zvládnutí studovaného oboru, dále že aktivně umí používat moderní metody a poznatky z oboru a že si osvojil nezbytné odborné dovednosti, znalosti a kompetence, jež dále využije v praxi či navazujícím studiu.
Literatura
ĎURIČ, L., BRATSKÁ, M. (EDS.). Pedagogická psychológia. Terminologický. Bratislava: SPN, 1997. ISBN 80-08-02498-4.Psychologie. 2., aktualiz. vyd., V Portálu 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.Čáp, Jan. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.Fontana, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786268.ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Univerzita Karlova, 1993. ISBN 80-7066-534-3.Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha : Portál, 2006. ISBN 8073671182.Macek, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071787477.Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. 3. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.Švec, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 1998. ISBN 80-210-1937-9.Mareš, Jioí. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1995. ISBN 8021010703.Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese : s předmluvou Jiřiny Šiklové. Vyd. 5. Praha : Portál, 2006. ISBN 8073671816.LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Poradenské minimum pro učitele. Praha: Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4.SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.Piaget, Jean. Psychologie dítěte. Vyd. 4., V nakl. Portál 3. Praha : Portál, 2001. ISBN 807178608X.Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-21854-7.GILLNEROVÁ, I., HERMOCHOVÁ, S., ŠUBRT, R. Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-039-2.Výrost, Jozef. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-48-6.Langmeier, Josef. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.Nakonečný, Milan. Základy psychologie. Vyd. 1. Praha : Academia, 1998. ISBN 8020006893.
Požadavky
Podmínky jsou dány Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně (dále jen "SZŘ"), Směrnicí FHS doplňující SZŘ UTB ve Zlíně, směrnicí rektora ke SZZ na UTB ve Zlíně v platném znění. Studium se řádně ukončuje splněním všech studijních povinností v příslušném studijním programu. Ukončení posledního ročníku bakalářského/navazujícího magisterského studijního programu je podmínkou pro připuštění ke SZZ.
Garant
Mgr. Eva Šalenová