Předmět Pedagogical Communication (USP / E2PK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / E2PK - Pedagogical Communication, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Sociální a pedagogická komunikace - teoretická východiska.Pravidla komunikace učitelka - děti.Komunikační styl učitele.Verbální a neverbální komunikace - její aspekty a specifika v prostředí školy.Učitelka mateřské školy v komunikaci s rodičem, kolegou, zřizovatelem.Emoce v komunikaci.Dětská kresba jako způsob komunikace dítěte předškolního věku.Masová komunikace a její vliv na dítě v předškolním věku.Chyby v komunikaci při práci s dětmi.Rozvoj komunikačních zručností dítěte předškolního a mladšího školního věku.
Získané způsobilosti
Student získá dovednosti potřebné pro efektivní komunikaci se všemi komunikačními partnery v prostředí školy.
Literatura
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové: Gaueamus, 2006. Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii i praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. BEDNAŘÍKOVÁ, I. Sociální komunikace. Texty k distančnímu a kombinovanému studiu. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2006. GAVORA, J. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. AIDR, J. E. Efektivní komunikace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ZELINOVÁ, M. Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Praha: Portál, 2007. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozuzmění. Hry pro dospívající. Praha: Grada Publishing, 2005. MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2003. PLAŇAVA, I. Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy - dovednosti - poruchy. Praha: Grada Publishing, 2005. VYSKOČILOVÁ, E. Vytváření komunikativních dovedností učitele. Praha: SPN, 1991.
Požadavky
Aktivní účast na cvičení. Vypracování a prezentace seminární práce. Po absolvování předmětu má student znalosti o problematice pedagogické komunikace. Reflektuje svoje komunikační zručnosti, uvažuje nad možnostmi relevantního rozvoje komunikačních zručností u dítěte předškolního věku a dokáže je rozvíjet. Je schopný aplikovat získané poznatky do edukační reality mateřské školy.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.
Vyučující
Mgr. Hana NavrátilováMgr. Hana Navrátilová