Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Solving of Educational situations (USP / E4RV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / E4RV - Solving of Educational situations, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Výchova, výchovné situace- Výchovné problémy, problémový žák- Poruchy chování (lež, krádeže, záškoláctví, agresivita a šikana aj., tj. poruchy chování z hlediska psychologie, speciální pedagogiky a MKN)- Učitel a problémový žák (učitel, autorita učitele, efektivní komunikace, emoce, kázeňské prostředky, odměny a tresty aj.)- Péče o jedince s poruchami chování, institucionální pomoc- Převýchovný proces- Řešení výchovných a problémových situací

Získané způsobilosti

Student umí monitorovat, analyzovat a hledat východiska a způsoby řešení vznikajících pedagogických situací uvnitř školní třídy, uvnitř školy či v širším sociokulturním kontextu. Dokáže řešit zátěžové a problémové pedagogické situace.

Literatura

BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. Metodický pokyn k jednotnému postupu při uvolňování a omlouvání žáků z vyučování, prevenci a postihu záškoláctví (Čj.: 10 194/2002-14). Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škola školských zařízení (Čj.: 28 275/2000-22). Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Čj.: 14 514/2000 - 51). BENDL, S. Neukázněný žák. Cesta institucionální pomoci. Praha: ISV, , 2004. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha : SPN, 1990.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetTest, praktické cvičení: Zvládnutí teoretického základu formou testu a prověření praktických dovedností při řešení pedagogických situací ve výchovném procesu. Znalosti a dovednosti jsou ověřovány v praktickém cvičení na řešení konkrétní modelové situace s následným obhájením zvoleného postupu.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

Mgr. Hana Navrátilová