Předmět General Pedagogy (USP / EP1PG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / EP1PG - General Pedagogy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Pedagogika jako věda a její historický vývoj. Struktura pedagogických disciplín. Postavení v systému věd.- Systémové pojetí edukačního procesu (cíle, podmínky, činitelé; jejich vzájemné vztahy a determinace; principy fungování systému).- Alternativní vzdělávací přístupy (reformní v 1. ČSR a inovativní - aktivizující metody výuky).- Hodnocení a sebehodnocení žáků.- Vzdělávací systém v ČR v současnosti; konkretizace v dokumentech.- Oblasti výchovného působení pedagoga.- Tradiční a moderní didaktické principy a jejich místo ve výuce.
Získané způsobilosti
Student dokáže charakterizovat pedagogiku jako vědu, definuje základní pedagogické pojmy (cíl, prostředky, obsah ...), je schopen aplikovat své poznatky do pedagogické praxe. Orientuje se v pedagogické literatuře a aktuálních tématech pedagogiky jako vědy.
Literatura
HRBÁČKOVÁ, K. a kol. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 1996. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno, 2007. ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Portál, 2000. HRBÁČKOVÁ, K. Rozvoj autoregulace učení studentů. Zlín: UTB ve Zlíbě, 2011. WIEGEROVÁ, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012. ŠVEC, Š. a kol. Jazyk vied o výchove (monografia). Bratislava: Gerlach Print, 2002. TOLNAIOVÁ, S. Problém výchovy na prahu 21. storočia. Bratislava: Iris, 2007. LASSAHN, R. Úvod do pedagogiky. Bratislava: SPN, 1992.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška.Student u zkoušky prokáže teoretické znalosti a dovednost orientovat se v odborné literatuře.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.
Vyučující
Mgr. Ilona Kočvarová, Ph.D.