Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět General Pedagogy (USP / EP1PG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / EP1PG - General Pedagogy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Pedagogika jako věda a její historický vývoj. Struktura pedagogických disciplín. Postavení v systému věd.- Systémové pojetí edukačního procesu (cíle, podmínky, činitelé; jejich vzájemné vztahy a determinace; principy fungování systému).- Alternativní vzdělávací přístupy (reformní v 1. ČSR a inovativní - aktivizující metody výuky).- Hodnocení a sebehodnocení žáků.- Vzdělávací systém v ČR v současnosti; konkretizace v dokumentech.- Oblasti výchovného působení pedagoga.- Tradiční a moderní didaktické principy a jejich místo ve výuce.

Získané způsobilosti

Student dokáže charakterizovat pedagogiku jako vědu, definuje základní pedagogické pojmy (cíl, prostředky, obsah ...), je schopen aplikovat své poznatky do pedagogické praxe. Orientuje se v pedagogické literatuře a aktuálních tématech pedagogiky jako vědy.

Literatura

HRBÁČKOVÁ, K. a kol. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 1996. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno, 2007. ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Portál, 2000. HRBÁČKOVÁ, K. Rozvoj autoregulace učení studentů. Zlín: UTB ve Zlíbě, 2011. WIEGEROVÁ, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012. ŠVEC, Š. a kol. Jazyk vied o výchove (monografia). Bratislava: Gerlach Print, 2002. TOLNAIOVÁ, S. Problém výchovy na prahu 21. storočia. Bratislava: Iris, 2007. LASSAHN, R. Úvod do pedagogiky. Bratislava: SPN, 1992.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška.Student u zkoušky prokáže teoretické znalosti a dovednost orientovat se v odborné literatuře.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

Mgr. Ilona Kočvarová, Ph.D.